Marylou, 13 år
21. september 2022
Jeg har problemer med en pige fra klassen
Hej jeg er 13 og hedder Marylou, jeg har et problem med en pige fra min klasse. Hun for alting jeg siger til at lyde forkert og underligt.
Jeg ved ikke hvad hendes problem egentligt er men jeg ved at hun tror jeg har bagtalt hende, hvilket jeg absolut ikke har.
Hun fortæller løgne i mit ansigt om at jeg er sur og sparker folk på knæskallen. Alle andre tør ikke at sige hende i mod, kun mine bedste veninder fra klassen men vi har ikke så mange lektioner sammen.
Hvad skal jeg gøre?
Kh Marylou.

GirlTalks svar
Kære Marylou
Mange tak for dit brev og tusind tak for at dele dine tanker <3
Det er aldrig særligt sjovt at føle, at der er nogen, som har et problem med én. Følelsen af at vide, at nogen er sur på én, kommer ofte til fylde enormt meget, fordi man jo ikke ønsker det - det fornemmer jeg også, at du heller ikke ønsker <3 Mange piger skrive indtil Girltalk med tanker, der minder om dine. Du er altså slet ikke alene!
Jeg får lige lyst at skrive, at hvor er det dejligt at høre, at du har nogle andre bedste veninder <3 - selvfølgelig lidt ærgerligt, at I ikke har så mange lektioner sammen. Men det er altid skønt at have nogle gode veninder!
Du skriver, at du ikke ved, hvad hendes problem er, men at du ved, at hun tror, at du har bagtalt hende Jeg tænker, at hvis det var mig, der stod i din situation, vil jeg spørge hende om, hun havde lyst til at tage en snak.
Jeg ved godt, at det kan være grænseoverskridende at spørge om - men jeg tænker, at det ville være rart for jer begge to at få en god snak om, hvad der har gjort, at I er endt i denne situation <3 I kunne eventuelt, hvis det føles rigtigt for dig, aftale at snakke under et hyggeligt cafe-besøg eller en god efterårs gåtur.
Hvis du ikke tænker, at du har mod på at snakke med hende alene (hvilket er så okay <3) kan du jo spørge jeres lærer om, I alle tre kunne tage en snak. Det er jeg bare helt sikker på, at jeres lærer gerne vil - for der er ingen, der skal gå og have det øv med hinanden <3
Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig. Du skal vide at lige meget, hvad du vælger at gøre, så hepper vi på dig! Du kan også altid skrive ind til os i rådgivningen, hvis du vil skrive mere om det <3
Mange knus
Anne