Anna, 15 år
02. maj 2023
Kan vi blive kærester, når han skal på efterskole?
Jeg ved ikke om han vil være kærester
Jeg har på det sidste stykke tid ses med en fyr, fra min venne gruppe og vi er sammen næsten hver dag, vi kysser og putter med hindanden men han ved ik hvad vi er og om vi kan blive kærester han siger vi er halvt kærester men jeg er ik sikker på om han vil være kærester med mig. Det der er kompliceret er også at han skal på efterskole efter sommerferien i Jylland og jeg skal blive på Bornholm jeg ved bare ik om det ville komme til at holde vis vi blev noget men jeg holder bare virkelig meget af ham

GirlTalks svar
Kære Anna.
Tusind tak for dit brev, og fordi du deler dine tanker med os <3
Det lyder virkelig dejligt, at du er forelsket, og at I er sammen næsten hver dag. Jeg kan godt forstå din tvivl og usikkerhed i forhold til, at han ikke ved, om han vil være kærester eller ej, det må være en lidt svær situation for dig at stå i. Har I prøvet at snakke sammen om jeres følelser og hvorhenne I står i jeres forhold? Du kunne prøve at fortælle, at du tænker meget på det, og er rigtig glad for ham, og derfor også gerne vil have afklaret om han vil være kærester eller ej?
Derudover kan jeg godt forstå at det er lidt kompliceret, når I efter sommerferien skal bo forskellige steder i landet, og jeg forstår godt, at du er lidt usikker på, om jeres forhold vil kunne holde, når der bliver langt imellem jer. Det kan også være derfor, at han virker tvivlende, fordi han godt ved, at der vil ske en ændring i jeres hverdag efter sommerferien - men derfor skal du stadig være afklaret med, om det også er nok for dig at være halvt kærester?
Jeg tænker, at det måske ville være en god snak at have, for at finde ud af, hvad i begge to tænker om det, og måske kan I blive mere afklaret i forhold til, om et langdistance forhold ville fungerer for jer? Hvad siger din egen mavefornemmelse, selvom du er mega vild med ham?
Prøv at tænke på, hvis det var din veninde der stod i din situation, hvad ville du så råde hende til?
Jeg håber at I får snakket sammen, og finder ud af tingene, så I stadig kan nyde hinandens selskab <3
Kærlig hilsen Sally