B, 14 år
18. april 2023
Jeg ved ikke om jeg kan lide mine ven mere
Jeg ved ikke om jeg kan lide mine ven mere og vores lærer tvinger os til at være sammen med en person vi ikke gider!

GirlTalks svar
Kære du,
Tusind tak for at du skriver ind til os i GirlTalk og deler dine tanker<3 Du er meget modig!
Du skriver, at du er i tvivl om, hvorvidt du stadig kan lide dine venner. Jeg tænker det vil hjælpe dig, at få lidt styr på dine tanker og følelser. Måske skrive det ned på et stykke papir eller snakke med en tæt veninde om det? Jeg synes det kan være rigtig rart og givende at få tankemylderet ud af hovedet <3 På den måde kan du forhåbentligt få mere klarhed over din tvivl vedrørende dine venner. Jeg synes også det er vigtigt at huske på, at det også er helt okay at vokse fra hinanden, og at det er en helt naturlig ting i livet<3
Du nævner også din lærer, som tvinger jer til at være sammen med en, I ikke har lyst til. Jeg tænker på, om du kunne prøve at gå til din lærer med det? Det hjælper ofte at få sat ord på sine følelser, og måske kan din lærer hjælpe dig i din situation<3
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, og husk du altid er velkommen til at skrive ind på vores chat- eller SMSrådgivning <3
Kærlig hilsen og virtuel kram herfra,
Clara<3