Digte , 13 år
28. april 2023
Hvorfor kan kærlighed ikke bare være som på film?
Hej
Jeg har skrevet med en dreng J jeg har set ham et par gange før fordi han gik på skole med min søster og bror . Jeg mødte ham i en weekend men det var lidt mærkeligt vi så en mega kedelig film og snakkede lidt og jeg synes han er en fin og sød rar deng (han gå i 8 jeg går i 7) men efter vi havde mødtes har vi mistet vores sterkt og snakker næsten ikke med ham mere (vorfor kan kærlighed ikke bare være som på film)
Kh digte

GirlTalks svar
Kære Digte,
Mega sejt af dig at skrive ind med dine frustrationer. Som du selv siger, så er kærlighed nemlig sjældent som på film, og det er du langt fra den eneste, der oplever! Vi har mange piger, som skriver til os fordi, de synes, at kærlighed er en svær størrelse - Og det er det virkelig også!
Det lyder dejligt, at du har set film sammen med en dreng. Du skrev, at det var lidt mærkeligt, og det kan det godt være, når man skal møde nogen i virkeligheden for første gang. Nogle gange kan man snakke helt vildt længe sammen, og nogle gange møder man nogle, man måske ikke har så meget at snakke om med. Men så har man prøvet, og det at have modet til at mødes med nogen, man synes er lidt sød, synes jeg er mega sejt!!!
Hvis du har lyst til at mødes med ham igen, kan du jo spørge, om I skal ses igen. Hvis du ikke lige tænker, at han er så spændende mere, så kan du finde en ro i, at du helt sikkert nok skal møde en ny person på et tidspunkt, som du også synes er lidt sød <3
I forhold til det med at kærlighed sjældent er, som på film, så tror jeg at det er en god indsigt du har fået. Vi er alle blevet bildt ind at kærlighed er og skal føles på bestemte måder gennem film, reklamer eller sociale medier, men sandheden er, at virkeligheden langt fra altid ser sådan ud. Så derfor er det godt at få et "reality-check" hvor man nemlig finder ud af, at alt ikke er som det tager sig ud i film osv. Kærlighed i virkeligheden kan både være svær, hård eller op og ned, og ikke altid så nem som den ser ud i filmene. Så husk på det, og husk også at uanset hvordan kærligheden opleves for dig, så skal den også være rar og god for dig <3
Hvis du har brug for at snakke mere om det, kan du altid skrive ind til os i chatten. Så sidder der en sød pige klar til at lytte mere til dig.
Største kram fra Camilla <3