Dorte , 14 år
28. april 2023
Jeg føler mig bagud, når mig og mine venner snakker om drenge
Jeg er 14 (snart 15) og jeg har ikke særlig mange romantiske følelser. Jeg føler mig vildt bagud når mig og mine veninder sidder og snakker og pludselig er emnet drenge. Jeg har aldrig haft noget med nogen og det tror jeg heller ikke jeg har lyst til, men så hører jeg om folk på min alder og nogle der ligefrem er mindre end mig og de har bare haft kærester og flirts og alt muligt. Jeg får ingen opmærksomhed fra drenge og selvom jeg faktisk godt kan være glad for det så er det også bare irriterende og får mig til at tænke “ hvorfor ikke mig, er jeg grim, er jeg kedelig, hvad er der galt med mig??” . Jeg har i lang tid haft det rigtig svært med at være mig, være glad for mit udseende og at føle jeg er god nok.

GirlTalks svar
Kære Dorte,
Tusinde tak for at være så modig at skrive ind!
Det lyder virkelig, som nogle øv-følelser, du går med, og det er aldrig nemt at føle, at man er anderledes.
Det er der også mange af de piger, der skriver ind til os, som føler, at de er, så du må endelig ikke føle dig alene! <3
Det lyder virkelig hårdt at føle, at du ikke er god nok, for det er du! <3 Jeg får sådan lyst til at give dig en krammer og fortælle dig, at det hele er helt okay. Det er både okay, at du egentlig ikke har nogen interesse i drengene, eller har kærlighedsfølelser overfor dem, og det er også helt okay, at det kan være lidt svært at være sammen med sine veninder, når emnet falder på det.
Du er i en alder lige nu, hvor der sker helt vildt mange ting. Din krop udvikler sig, interesserne skifter og veninderne fylder meget. Man udvikler sig hele livet igennem, og nogle gange er der nogle emner, som drenge og kærlighed, der fylder mere end andre. Og det kan både være, når man er 12, 20 og endda 60 år gammel. Det er altid forskelligt, hvornår man synes, det er spændende, og om man overhovedet kommer til det punkt er heller ikke sikkert - Og det er også helt okay.
Du har stadig hele livet foran dig, og hvis du ønsker dig at få en kæreste på et tidspunkt, så er jeg sikker på, at det kommer helt naturligt, når du møder den rigtige person for dig <3 Uanset hvad er vi alle lige dejlige mennesker. Og jeg er sikker på, at du er en skøn datter/veninde uanset, om du er interesseret i drenge lige nu eller ej.
Hvis du har brug for at tale mere om det eller noget helt andet, så kan du altid skrive til os i rådgivningen, der sidder vi klar hver aften, til at lytte til dig <3
Kæmpe kram til dig,
Fra Camilla <3