En pige , 12 år
02. maj 2023
Jeg kan lide en, som har en kæreste
Der denne her dreng jeg godt kan lide som jeg har mødt på en camp han fortæller mig så han ikke har en kæreste jeg fortæller ham så at jeg godt kunne lide ham han siger så at han synes jeg er sød og at vi skal lære hinanden bedre at kende og så kan vi gi det en chance så se der han mig så et hjerte.. 2 dage senere for jeg så afhvide at han har en kæreste. ved ikke hvad jeg skal gøre hvad synes i ?
Fra en forvirret pige på 12

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for dit brev. Dejligt at du skriver ind <3 Jeg kan virkelig godt forstå at du er forvirret. Det er aldrig sjovt først at få det ene at vide, og så at få det andet at vide - så aner man ikke hvad man skal tro, og hvilket ben man lige skal stå på.
Du skriver i brevet, at du spurgte ham om han havde en kæreste, og at han sagde nej, men at du så senere har fået at vide, at det har han. Jeg bliver nysgerrig på, hvem du har fået det at vide af? Er det ham selv, eller er det en anden, som har sagt det til dig?
Hvis han selv har fortalt dig at han ikke har en kæreste, så må man gå ud fra, at det er sandheden - og så kan I, som han selv sagde, se hvor jeres relation fører hen. Hvis han derimod selv har fortalt dig, at han har en kæreste, så må du acceptere og respektere det. Hvis du har fået at vide fra en anden at han har en kæreste, så synes jeg bare at du skal fortælle ham det, og så tage den derfra. Lyt til din mavefornemmelse <3
Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej, i denne meget forvirrende situation <3
Du er altid velkommen til at skrive ind til os, hvis du har brug for at tale mere om din situation, eller måske noget helt andet. Vi er klar med råd, virtuelle kram, og lyttende øre.
Alt det bedste,
Mathilde