Fie, 12 år
02. maj 2023
Hvad skal jeg gøre, nu når min bedste veninde har fået menstruation?
Hvad skal man gøre når ens bedste veninde for sin første menstration? For jeg har ikke fået det endu så ja idk what to do

GirlTalks svar
Kære Fie,
Mange tak for dit brev. Jeg vil prøve at besvare det så godt jeg kan <3
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med hvad du skal gøre, nu hvor din veninde har fået menstruation. Hvis du mener hvad du kan gøre som veninde, så kan du måske tale med hende om hendes tanker og følelser i forhold til, at den er kommet? Du kan også købe hende en lille gave, enten nogle lækre snacks eller ansigtsmasker. Det har man nemlig brug for, når man har menstruation <3
Hvis det derimod handler om, hvad du skal stille op nu hvor hun har fået menstruation og du ikke har endnu, så er der ikke så meget at gøre, udover at vente på at den kommer. Jeg kan godt forstå hvis du er utålmodig, og også gerne vil have menstruation, nu hvor din bedste veninde har fået det, men det skal nok komme. Din menstruation er sikkert lige om hjørnet <3
Husk, at du altid er meget velkommen til at skrive ind til os og dele det du lige går og tænker over for tiden. Vi vil altid gerne lytte og rådgive dig så godt vi kan <3
Alt det bedste,
Mathilde