Liv , 13 år
01. januar 0001
Komme videre fra et crush
Jeg er forelsked i min storebrors ven men han er 2 år ældre end mig og han opføre sig som om at jeg ik findes og ved ik hvordan jeg kommer over ham har kunne lide ham i flere år.

GirlTalks svar
Hej Liv,
Mange tak for dit spørgsmål her til os her på GirlTalk!
Der er flere af os piger her på holdet som ligesom dig har haft et crush på deres storebrors venner, og derfor kender følelsen. Crushes kan jo være helt vildt dejlige og ubehagelige samtidig, og så er det jo vildt ærgerligt hvis de ikke føler det samme.
Du skriver selv at du ikke ved hvordan du skal komme over det, og det er også rigtig svært. Du nævner også at du har kunne lide ham i flere år, og det er måske også derfor du gerne vil komme over det i stedet for at blive ved med at have et crush på ham.
Der er desværre ikke én mirakelløsning for at komme over nogen, men det kan hjælpe at snakke med nogen om sine tanker og følelser, enten med en forælder, ven eller evt. ved at skrive det ned i en dagbog. Så kan du måske bedre selv forstå dine egne følelser og hvorfor det netop lige er ham der er sød. Det kan også være dejligt at være sammen med veninder og have det sjovt med dem uden at tænke for meget på drenge.
Og så er tid også bare en stor del af at komme over nogen og selvom der er gået nogle år, kan det være at dit crush kan blive mindre uden at forsvinde og du så kan få følelser for nogle andre også.
Pas godt på dig selv og held og lykke med dit crush <3
Kærlige hilsner,
Elisabeth