Max, 11 år
27. april 2023
Min første kæreste slog op
Jeg har eller hade en kæreste og det var en anen pige fra min klase og jeg syntes det gik rat godt i forhold til at det var min første kæreste i mit liv men så i frikvarteret så slog hun op og sage at der var en god grund og den gode grund var så at hun ikke tror at hindes far og bror ville støtte hine og at hun lige pludselig hade fondet ud af at hun ikke var til piger men til drenge og jeg er til piger og drenge

GirlTalks svar
Kære Max,
Tusinde tak for dit brev til os her i GirlTalk! <3
Du skriver, at du og din første kæreste lige har slået op. Det er jeg virkelig ked af at høre. Det kan være rigtig svært og forvirrende, især når det er første gang, at man går igennem det.Der er rigtig mange piger der skriver ind til os omkring kærester og ekskærester, og du skal derfor vide, at du bestemt ikke er alene.
Du skriver, at hun slog op, fordi hun ikke tror, at hendes far og bror ville støtte hende. Jeg tænker, at det må være rigtig øv at have sådan en følelse. <3 Derudover skriver du, at hun slog op, fordi hun faktisk også havde fundet ud af, at hun ikke var til piger alligevel. Det er jo helt fair, da det kan være enormt svært, at finde ud af hvad og hvem man er til. Det er faktisk også noget, som kan ændre sig igennem ens liv.
Nu kan jeg forestille mig, at du sidder med en svær følelse, for det er aldrig rart at blive slået op med. Men du skal vide, at man også kan tage nogle gode ting med sig fra forholdet selvom de slutter. Som du selv skriver, så syntes du at det var et rart forhold, og det kan hjælpe dig fremover med at vælge gode kærester, som også kan give dig en god følelse<3
Du skal huske på, at de fleste af os har flere kærester gennem livet, og selvom den første store kærlighed kan føles som det eneste rigtige, så er jeg sikker på, at du nok skal opleve en god kærlighed igen! <3 Så selvom det gør ondt lige nu, så håber jeg at det kan give dig lidt håb at der venter dig en masse kærlighed i fremtiden <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget og husk, at du også altid kan skrive ind til GirlTalks rådgivning, hvis du har brug for at skrive mere.
GirlTalk kram herfra <3