Mia, 24 år
14. april 2023
Jeg kan ikke give slip på ham
Hej
Jeg er så ked og frustreret i mit hoved angående en fyr.
Vi begyndte at ses sidst år i september hvor det udviklede sig til date og flirt. Men så sluttede det efterhånden fordi han ikke følte sig klar til noget fast da han har været i et langvarigt forhold.
Efterfølgende har vi haft skrevet op og ned og faktisk bare været bollevenner. Det er vi så også på nuværende tidspunkt.
Jeg kan ikke give slip på ham fordi jeg er så glad for ham, men han vil ikke have et forhold.
Han siger at hvis det er for svært for mig at ses med ham som bollevenner, hvis jeg føler det jeg gør, så kan vi sagtens stoppe. Men jeg har ikke lyst… selvom jeg ved at det burde jeg da det er bedst!!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre…. Jeg har brug for et svar…..
Jeg er 24 år og vil selvfølgelig gerne være i et fast og seriøst forhold! Det er det jeg søger…

GirlTalks svar
Kære Mia,
Hvor er det dejligt, at du har lyst til at dele dine tanker og følelser med os herinde. Jeg forstår godt, hvis du synes, at hele situationen føles som lidt af en hjertevrider!
Jeg kan godt forstille mig, at det ikke er nemt at være i en relation til en fyr, som man er vild med, hvor man ved, at det måske ikke kan blive til det forhold, som man går og drømmer om. Men hvor er det sejt, at du har gjort dig klart, hvad du ønsker i et forhold, og har turde at være sårbar omkring, hvordan du føler <3
Når du skriver, at det nok ville være bedst at stoppe det, så lyder det som om, at du måske allerede har mærket efter, hvad det vigtigste er for dig lige nu? Når det er sagt, så forstår jeg godt, at der kan være lang vej til, at man finder modet til at stoppe det, og måske du også føler det som vildt modstridende at stoppe en relation til en fyr, som man synes er virkelig dejlig? Jeg tror, at mange kan genkende, at man går og håber på, at han med tiden kunne ønske at gøre forholdet seriøst, selvom han har været ærlig omkring, hvor han står. Jeg tror i hvert fald, at det er helt naturligt, at tanken om at give slip på ham gør dig ked af det, selvom ens mavefornemmelse fortæller en noget andet. Måske det kan hjælpe at tænke dig selv som din egen bedste ven og passe på dig selv med samme omsorg, som man ville give andre?
Derudover bliver jeg nysgerrig på, når du skriver at du ikke har lyst til at stoppe relationen, selvom du burde. Hvad tænker du, at der ligger i det? Hvad er det som gør at du ikke har lyst?. Kan det være fordi man er bange for at blive ensom, give op på håbet om en kæresterelation eller en frygt for at mangle personen efterfølgende? Hvis du ikke allerede har tænkt over hvad det betyder for dig, kunne det måske også være rart at få afklaret med dig selv <3
Jeg er sikker på, at der er rigtig mange piger, der kan genkende den situation du står i lige nu, og du skal have en stor tak, fordi du har lyst til at dele det. Jeg er sikker på, at der er mange, der har brug for at vide, at de ikke er alene om at have det rigtig svært i sin forelskelse.
Du skriver at du ønsker et fast og seriøst forhold, og det understøtter måske argumentet for, at stoppe det med ham du ses med. Husk på, at der findes mange andre som også leder efter det som du søger, men ved at holde fast i relationen med ham du ses med nu, så ødelægger det måske chancerne for at møde en, som vil det samme som dig <3 Datinglivet er så svært og komplekst, men der findes en til os alle sammen!
Jeg håber sådan, at du tør være ærlig overfor dig selv og dine egne ønsker til jeres relation fremover. Hvis du har brug for at dele dine tanker igen, er du også altid velkommen til at skrive til vores rådgivning - den har åbent hver aften <3
De varmeste knus