Pigen, 14 år
28. april 2023
Jeg er vildt med en fyr fra min klasse
Kære brevkasse jeg er vild med en fyr fra min klasse vi går i 7 og jeg synes simpelhen han er så sød. Jeg har været vild med ham i et halvt år hvilket er lang tid men jeg kan ikke lade værre. Det står sådan til at i starten da alle fandt ud af jeg kunne lide ham var han meget sød mod mig og prøvede jeg tror han gav mig en chance men jeg skubbede ham bare væk uden selv at være klar over det og det var en fejl men så lidt efter så var jeg jo stadig vild med ham der havde jeg selv indset min fejl og jeg havde taget modet og tænkt mig at snakke med ham men han gad mig ikke hvilket jeg var meget ked af. Så jeg lod være. Det værste ved det var at vi var begyndt at have sådan en hater klub mod hinanden hvilket der ikke var meningen så jeg brød den. jeg er så ked af at han ikke vil mig når jeg tror han gav mig en chance jeg vil gerne snakke med ham om det hele men jeg tør ikke og jeg ved at jeg bare kan skrive til ham men det kan jeg ikke for han har ikke addet mig igen. Jeg vil så gerne vise ham at det han tror om mig er en fejl og at jeg er god nok og så vidre men hvordan? hvordan gør jeg det?
hilsen pigen på 14

GirlTalks svar
Kære du,
Tusinde tak for dit brev. Det er virkelig sejt af dig, at du skriver herind og deler dine tanker og følelser med os i GirlTalk! <3
Det lyder til at være en rigtig svær situation med mange forskellige følelser som du står i. Det kan være enormt dejligt at være vild med en, men der kan også være mange svære følelser forbundet med det, og som jeg læser det, så har du oplevet lidt af begge dele.
Du skriver, at du føler, at han gav dig en chance i starten, men at du skubbede ham væk, og nu har du indset, at det var en fejl at gøre. Derefter havde du tænkt dig at snakke med ham, men så skriver du, at han ikke gad dig, og derfor lod du vær. Det får mig til at være nysgerrig på, hvorfor du tænker, at han ikke gad dig. Var det noget han sagde/skrev til dig, eller var det en følelse du fik selv?
Jeg forstår virkelig godt, at det gør dig ked af det, at du ikke føler, at han vil dig. Jeg tror, at rigtig mange af os har prøvet at stå i en lignende situation, hvor vi ikke føler, at vores følelser er gengældt, så du skal vide, at du bestemt ikke er alene. <3
Jeg synes, at det er virkelig sejt af dig, at du brød den hater klub, som i havde startet mod hinanden, og det lyder til, at du har mod på at få de misforståelser, der er opstået af vejen.
Du skriver, at du gerne vil snakke med ham om det hele, men at det er svært, både fordi du ikke helt tør og fordi, at han ikke har addet dig igen. Det kan jeg virkelig godt forstå er svært, da det kræver rigtig meget mod, at være så ærlig om sine tanker og følelser for andre, men bare det at du har skrevet herind omkring det, er allerede et kæmpe stort skidt!
Jeg tænker, at du måske kunne hive fat i ham en dag over i skolen, når de andre er gået og sige, at der er noget, som du gerne vil tale med ham om. Det kan være enormt grænseoverskridende at gøre face 2 face, og derfor kan du spørge, om han måske kunne have lyst til, at skrive til dig senere.
Det kunne også være, at du kan hive fat i en fra klassen, som du føler sig tryg ved, og spørge om de måske kunne fortælle ham, at du gerne vil snakke eller skrive med ham om noget. Det kan virke mindre grænseoverskridende, hvis der er en anden der åbner for snakken.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, og at det hele løser sig. Du skal vide, at du også er meget velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for at skrive mere.
De aller største GirlTalk kram herfra <3