zelina, 14 år
14. april 2023
Hvad kan jeg gøre for at glemme ham eller komme på talefod med ham igen?
Kære girltalk, jeg er en pige der lige har mistet sin kæreste fordi han løj og skrev med en anden pige bag min ryk og den pige var min veninde, jeg går på samme skole som ham men det gøre den anden pige ikke jeg fandt ud af de skrev sammen den 13 marst og jeg snakket ikke med nogle af dem før den 1 april igen, mig og ham skrev lidt sammen fra den 1 april til den 7 april og den 7 april valgte han at sige han kun ser mig som en ven det valgte jeg og aceptere så vi skrev igen fra den 7 april til den 9 april, den 9 april sker der noget jeg havde håbet ikk ville ske, den anden pige han skrev med som var min veninde vælger og kontakte mig efter næsten en måned og siger så til mig "du skal skrive til .... og sige han skal sige til dig du SKAL give mig den trøje han gav dig da i var sammen" jeg vælger så at gøre det og det skulle jeg aldring have gjort han kontakter så hende for at sige hun skal konatkte ham hvis hun vil noget, og der vælger hun så at sige til ham "hun lyver og jeg har ikke skrevet det til hende " hvilket hun havde jeg lyver overhovdet ikke men det tror han så på jeg gøre han blokkere mig så derefter over alt og nu ved jeg ikke hvordan jeg skal få ham ud af hovdet eller hvad jeg skal gøre fordi efter ferien ser jeg ham være dag igen, og han tror jo jeg har løjet for ham hvilket jeg ikk overhovdet ikke har. Hvad kan jeg gøre for at glemme ham eller komme på talefod med ham igen?

GirlTalks svar
Kære Zelina,
Tak for dit brev. Jeg er ked af at høre, at din eks-kæreste løj og skrev med en anden pige bag din ryg, som var din veninde. Det lyder virkelig ikke rart. Hvor er du sej at du skriver herind omkring det. Jeg vil prøve at svare dig bedst muligt <3
Jeg kan forstå, at du står i en svær situation, hvor pigen har løjet om noget hun bedte dig om og din eks-kæreste tror på hende, hvilket har resulteret i at han nu har blokeret dig overalt - og nu ved du ikke rigtig hvad du skal gøre. Åh jeg kan godt forstå, at det er en frustrerende situation og frustrerende bare at blive blokeret uden at få lov til at forklare sig selv.
Har du overvejet at hive fat i ham og tale med ham efter ferien når du ser ham igen, og fortælle ham, at du altså ikke har løjet og at det var pigen som bedte dig skrive det? Hvis det er for svært at tale med ham ansigt til ansigt, kunne du måske skrive et brev og give ham/lægge til ham? Jeg forestiller mig, at det kunne være rart for dig, at han ved at du ikke har løjet for ham. Både hvis du gerne vil på talefod med ham igen, men også bare hvis du gerne vil glemme ham. For lige at få situationen på plads, så der ikke er drama og unødvendige spekulationer - og så du ikke skal sidde og tænke over det med ondt i maven.
Jeg tænker også, om du mon har en god veninde som du kan tale med det her om? Måske hun kan hjælpe dig med at skrive brevet, hvis du beslutter dig for det, eller en sms fra hendes nummer...?
Jeg synes du lyder som en klog og sød pige og jeg ønsker dig alt held og lykke! Tak fordi du skrev herind<3
Husk du altid er velkommen til at skrive ind til vores chat og sms-rådgivning.
Kærlig hilsen Isabella <3