Frida, 16 år
01. januar 0001
Jeg står virkelig splittet mellem to drenge- hvem skal jeg vælge?
Jeg står virkelig splittet mellem to drenge og jeg ved ikke hvem jeg skal vælge, eller om jeg skal vælge dem begge to eller ingen af dem. Det er bare så forskelligt med dem, også sexuelt. Den ene snakker jeg enormt godt med og vi har det sjovt sammen. Men sexuelt fungerer det ikke særlig godt. Det er som om jeg ikke rigtig tænder ham, han har ikke ret lyst og finder tit en undskyldning. Og når vi så endelig ligger der er det faktisk aldrig den store oplevelse. Det går mig på, også at jeg åbenbart ikke rigtig tænder ham. Den anden derimod er virkelig god for mig sexuelt. Han vil altid gerne og det er tydeligt jeg tænder ham helt vildt. Han ved lige hvad han skal gøre med mig. I ferien fik vi mulighed for at få en nat sammen og jeg fik så mange orgasmer natten igennem at jeg til sidst måtte bede ham stoppe for jeg kunne bare ikke mere. Men hold kæft hvor havde jeg det godt! Til gengæld snakker vi ikke særlig godt sammen. vores samtaler går alt for hurtigt i stå og så sidder vi bare og ved ikke hvad vi skal sige til hinanden. Så hvem skal jeg vælge. Eller begge to eller ingen af dem? Jeg er megameget i tvivl.

GirlTalks svar
Kære Frida,
Tak for at dele dine tanker her! Du viser et stort mod ved at sætte så godt ord på dine følelser. Du virker meget reflekterende, hvilket jeg tænker netop er dit værktøj i denne situation.
Mange kender til det dilemma, som du står i lige nu - det at vægte nogle kvaliteter højere og give afkald på nogle andre. Det er en svær og kompleks situation at stå i <3
Mit bedste råd er at være ærlig over for dem og fortælle dem begge to, hvad du ønsker mere af fra dem. Så kan du også i samtalen høre dem om, hvad de tænker om jeres relation, så I sammen får afstemt, hvad I begge vil med jeres forhold. Efterfølgende tænker jeg, at du skal give det lidt tid og se, om du oplever, at de er opmærksomme på det, som du længes efter - og ud fra det træffe en beslutning om, hvem du vælger.
Måske behøver du heller ikke vælge mellem dem. Man behøver ikke at dedikere sig selv til en, hvis det er ikke det du har lyst til. Måske er det bare bedst for dig at være sammen med dem begge, og på den måde få det bedste fra begge verdener. Men det er jo helt op til dig, hvad der føles rigtigt.
Jeg ved ikke om du har delt dine tanker med en veninde eller en anden du stoler på, men måske kunne det også være rart. Jeg kender jo ikke 100% til din situation eller til hvem du er som menneske, så måske kan en som kender dig bedre, komme med endnu bedre råd end jeg kan i den her situation <3
Hvis du ikke føler for at dele det med nogen lige nu, så kan du altid skrive til Girltalks rådgivning. Her sidder søde rådgivere klar til at lytte til dine tanker, og du kan være helt anonym <3
Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe dig lidt, og at du kunne bruge det til noget i dine overvejelser omkring din situation.
Bedste hilsner
Anne