Isabella, 14 år
30. august 2023
Jeg sidder i en virkelig svær situation
Hej Girltalk, jeg sidder i en virkelig svær situation, og jeg er så i tvivl om hvad jeg skal gøre, det her bliver nok lidt langt.
der er 3 personer der sådan er med i det, jeg kalder dem m,o og p.
o havde jeg noget med i en måneds tid i marts-april tror jeg, han tog min mødom, og d fortryder jeg virkelig meget! vi gjorder d vel 3 gange i alt, og jeg havde ikke rigtig lyst, han prøvede ligesom at tage mine busker af troede han ville give mig finger hvilket han godt måtte som vi også havde gjordt før, men så tog han sine egne bukser af stedet for prøvede ligesom bare og jeg var sådan d skal vi ikke. jeg skubbede ham jo ikke væk som jeg burde, men jeg havde oprigtigt ikke lyst, og de 2 andre gange var d sådan at han tog bukserne af, prøvede at tage mine af, så gav jeg ham blikket og han spurgte ville du da ikke? og jeg sagde nej, men han fortsatte og vi endte jo med at gøre det igen selvom jeg stadig ikke ville.
det slutter så med ham fordi jeg finder ud af hans familie er helt fuckt, altså d var ham der ikk kunne mere og gjorder d forbi. det ramte mig hårdt i at han havde taget min mødom og jeg har grædt timer over hvor meget jeg fortryder det. men tilgængæld har jeg følt jeg kunne få bedere så det var ikke sådan ham jeg savnede men jeg fortrød bare hvad vi havde lavet.
i starten af sommerferien addet jeg m på snap,vi begyndte og snappe og skrive, og jeg blev hurtigt meget glad for ham, vi var så sammen første gang den 6 august det var lidt akavet men han gav mig en gave og sådan noget. vi var så sammen igen den 9 og det gik vildt godt vi var sammen igen den 11 og det var fantastisk,vi blev kæretser, vi endte med at bolle den dag, hans første gang btw. Så dum som jeg er havde jeg sagt jeg var jomfru, fordi jeg fortrød d så meget med o, og mere følte mig "tvunget" end at jeg virkelig havde lyst. det skal lige siges at de går i samme klasse og spiller på samme fodbold hold, og at de er et år ældre end mig (de er 08ér) jeg var sammen med m igen den 16 august, jeg mødte hans familie og sådan noget vi havde ikke sex der, bare for at sige at vi godt kan være sammen uden vi behøver alt muligt, og d elsker jeg virkelig m for, fordi han syntes det bedste er at ligge og putte osv. mere end og have sex, det første gang jeg er rigtig forelsket.
med o var det eneste han ville i buksen på mig, og jeg følte mig jo virkelig brugt, han havde også allerede bollet før. jeg fandt også ud af hvem d var og addede hendes snap, her i forgårs spurgte hun så om jeg havde noget med m fordi d havde nogen af hendes veninder fortalt. ( det skal lige siges at o er meget upopulær og har ikke rigtig nogen venner, og m der i mod er sådan virkelig den populære) hun siger så ej så vi stangsøstre og så snakker vi om vores forhold vi havde med o osv. hun kender godt m og sagde så til mig at jeg nok ikke skulle fortælle til m at jeg havde bollet med o fordi han er så upopulær så hun var sikker på at han nok ville slå op så. m skrev til mig igår og spurgte om jeg havde bollet med o fordi d var der nogen fra hans klasse der havde sagt til ham, og jeg benægtede, han ved godt mig og o har lavet noget.
nu kommer vi til p han er en af mine barndoms venner som jeg ikke har snakket med siden 3 klasse tror jeg han skrev til dengang jeg havde noget med o om d var rigtigt bare sådan fordi de gik i klasse sammen, p skrev så til mig igår og sagde jeg skulle sige til m at jeg havde bollet med o ellers ville jeg knuse m hvis han fandt ud af d, jeg har ikke sagt til p at mig og o har bollet kun at vi har lavet noget.
så nu aner jeg ikke have jeg skal gøre, en siger at m slår op hvis jeg siger sandheden, men hvis jeg skulle d ville jeg virkleig gerne sige det hele, og at jeg ikke havde lysten, fortrød d, men ved os jeg begynder at tude hvis jeg siger d, men den anden siger jeg knuser m hvis jeg ikke siger det, og så ville han jo nok også slå op.
jeg ville gerne beholde min kæreste, jeg har aldrig elsket en dreng så højt som jeg elsker ham sådan virkelig, han er bare den sødeste, og så han lækker, føler mig virkelig heldig.
da mig og m havde bollet aftalte vi ikke og sige det til nogen, men p skrev så også til mig igår og spurgte om jeg vidste m sagde d til folk at vi havde gjordt d, så føler jo os lidt han har løjet for mig? står vi så lige når vi begge har gjotdt d? kunne også vise ham det her brev så han kan se hvordannjeg har d? JEG HAR BRUG FOR HJÆLP!

GirlTalks svar
Kære Isabella,
Tusind tak for dit brev og fordi du har mod på at åbne op og fortælle din historie. Det er super sejt! Det lyder som om der er sket rigtig mange ting de sidste måneder, og jeg kan godt forstå hvis du synes det er svært at finde rundt i hvordan du skal håndtere det.
Det lyder som om du har været i nogen meget grænseoverskridende situationer med O, og jeg kan godt forstå at det stadig fylder hos dig. Først og fremmest vil jeg gerne understrege at du på ingen måde har gjort noget forkert, og at det du har været ude for ikke er og aldrig kan blive din skyld. Jeg ligger mærke til at du skriver i dit brev at du ikke har haft lyst til at have samleje med O, men at du ikke har skubbet ham væk og at du føler at du burde have gjort det. Måske ved du det allerede, men det er faktisk sådan at det tæller som et nej hvis du ikke har sagt ja (givet samtykke) og derfor er det O der burde have været opmærksom på dit kropssprog og selvfølgelig have lyttet til når du udtrykte at du ikke havde lyst til at have samleje med ham. Du fortjener at få respekteret dine grænser, og jeg håber ikke du er i tvivl om at du ikke gjort noget forkert. Det var ikke din skyld.
Det lyder rigtig til gengæld rigtig dejligt at du har fået en kæreste du er så glad for, ham kan jeg godt forstå du gerne vil blive ved med at være kærester med! Når det er sagt kan jeg godt forstå at du, som du selv beskriver, har en oplevelse af at han har løjet overfor dig når I har aftalt ikke at sige til nogen at I har haft samleje. Det tænker jeg også er en god ting at få sagt til ham hvis du har mod på det, og en måde hvor du kan fortælle ham hvad dine grænser i jeres relation er. Du foreslår selv i slutningen af dit brev at vise din kæreste det brev du har skrevet herind, og det synes jeg lyder som en rigtig fin idé. På den måde sikrer du at du får sagt alle dine tanker til ham selvom det kan være svært.
Der er ikke nogen der skal presse dig til at sige hvad der er sket med O til din kæreste, hverken P eller den anden pige du skriver han har været sammen med, heller ikke hvis de mener det godt. Det der skete er på ingen måde din skyld, og jeg tænker på om det mon kunne være rart for dig at få det sagt så du ikke føler at du skal gå og skjule noget eller være nervøs for at nogen andre kommer dig i forkøbet og siger det først. Men husk på at det er helt okay at tage det i dit tempo og mærke efter hvad der føles rigtigt for dig, for du skylder ikke nogen noget.
Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget, og jeg vil gerne ønske dig alt held og lykke med det hele, uanset hvad du vælger at gøre. Du er også altid meget velkommen til at skrive ind til vores SMS - eller chatrådgivning, vi vil meget gerne hjælpe dig så godt vi kan, og huske dig på at du aldrig er alene.
Kram fra Rebekka <3