Pige på 14, 14 år
01. januar 0001
Jeg har et crush på min kærestes bror
Hej girltalk.
Jeg er en pige på 14 og har en kæreste på 16 og vi har været sammen i godt 1 år og 8 måneder. vi har det ikke sådan skide godt sammen men ja her for en lille måned siden begyndte han at snakke meget om sin bror for han ser meget op til hans bror og det syntes jeg da kun er sødt men fordi at han bliver ved med at sige “ej han er da den pæneste” og alt muligt andet lignende så er jeg begyndt at tro at jeg måske har følelser for hans bror eller ihvertfald et crush for jeg syntes at han er sød og pæn men kunne aldrig finde på at komme sammen med ham men jeg er selv i tvivl men jeg vil ikke dele det med min kæreste
Jeg aner ikke om det giver mening 😂
Jeg håber at i kan hjælpe mig
Kh en forvirret pige

GirlTalks svar
Kære du,
Mange gange tak for at dele dine tanker her. Det er jeg rigtig glad for og jeg vil gøre mit bedste for at svare på dit brev <3
Jeg kan godt forstå, at du føler dig forvirret over de følelser du kan mærke for din kærestes bror. Det kan være svært at skille dem ad, og forstå dem, fordi de sikkert bare kører rundt i kroppen. Det tror jeg at rigtig mange kan genkende.
Når jeg læser dit brev kan jeg fornemme, at det fylder rigtig meget hos dig, hvilket jeg sagtens kan forstå! Du skriver at dig og din kæreste ikke er inde i en særlig god periode lige nu, og at I har været sammen i ret lang tid. Derfor kommer jeg til at tænke på, om årsagen i virkeligheden ligger i, at du ikke føler det går så godt mellem dig og din kæreste lige nu?
Grunden til at jeg bliver nysgerrig på det er, at det er meget normalt at man kan begynde at kigge efter andre eller få følelser for andre, hvis man ikke får opfyldt det man har brug for hos sin partner. Så måske er din kærestes bror mere et udtryk for, at han skaber nogle følelser i dig som du i virkeligheden mangler at få i dit parforhold. Giver det mening for dig? <3
Hvis det var mig der stod i din situation ville jeg måske heller ikke nævne at jeg crushede lidt på min kærestes bror til ham. Men måske burde I tale om, hvorfor I er en svær periode lige nu. Det kan være rart at få afklaret hvad der sker i ens forhold. Kunne det være en mulighed? Du kan med god grund også lige mærke efter i dig selv, hvad det er at du savner i jeres relation. På den måde kan du bedre sætte ord på overfor din kæreste, og måske kan han imødekomme de behov du har.
Jeg ved godt at det lægger op til en svær samtale, men jeg tænker at I har været sammen så længe og fornemmer også at du gerne vil have det skal blive godt igen. Hvis ikke du har lyst til at gøre det bedre, er det måske også et udtryk for, at du ikke vil være i et forhold mere. Men det ved du helt bedst selv <3
Jeg håber at mit svar har kunne give dig noget refleksion over din situation. Hvis du har brug for at tale mere om det eller om noget helt andet, er du også altid velkommen til at skrive til vores rådgivning. Den har åbent hver aften og her er du helt anonym <3
Jeg hepper på dig!
Kæmpe Girltalk kram herfra <3