Ida, 14 år
02. januar 2024
Hvordan kommer man over sit crush?
Min bedste veninde havde et crush på mit crush. De blev kærester men har slået op nu. Jeg har prøvet så hårdt på at komme over ham, men kan ikke. Hvad skal jeg gøre??

GirlTalks svar
Kære Ida,
Tusind tak for at have skrevet herind og delt dine tanker med os! Det synes jeg er virkelig sejt!
Jeg kunne forestille mig, at det har været en svær situation for dig, at din veninde og dit crush blev kærester. Det må ikke have været nemt for dig at overvære.
Jeg tror, at der er mange piger, som kender til din følelse af ikke at kunne komme over sit crush uanset, hvor meget man har prøvet. Det kan jeg godt forstå, kan være en frustrerende situation. Jeg tror ikke, jeg kan give et simpelt svar på, hvordan man kommer nemmest over en person, da det kan være meget forskelligt, hvordan og hvor lang tid det tager at komme sig over. Det er vigtigt for mig at sige, at det på ingen måde er forkert, at man har et crush på en person, selvom man måske kan føle, at man ikke burde. Det er nogle følelser og tanker, som man ikke selv kan styre.
For nogle piger, kan det være rart at undgå, den person, som de gerne vil komme sig over ved for eksempel at slukke for dem på sociale medier eller lignende. Jeg tror også, at det kan være en god idé, at sætte fokus på at lave rare ting for én selv og foretage sig ting, der kan fjerne fokus fra det dilemma, man står i <3
Hvis du har følelsen af, at det er fordi, at du stadig er meget interesseret i at, der sker noget mellem dit crush og dig, synes jeg det er vigtigt for dig at overveje din relation til din veninde. Det synes jeg er en vigtig tanke at overveje, fordi det måske være svært for hende at forstå, at du er interesseret i hendes ekskæreste. Jeg kan godt forstå, hvis det kan være svært at overveje i din situation lige nu, fordi man ikke kan styre sine følelser og dem skal der også være plads til.
Uanset hvad situationen ender med, håber jeg, at du bliver glad og finder ro omkring det hele. Det fortjener du! Jeg håber, at mit svar kan hjælpe på dig lidt på vej og ellers er du altid velkommen til at skrive herind på vores chat eller SMS
Mange virtuelle krammere fra Mathilde <3