??, 13 år
15. februar 2023
Jeg føler mig altid utilpas i store grupper af mennesker
Jeg føler mig altid utilpas i store grupper af mennesker. Og jeg bliver altid mega nervøs og aner ikke hvor jeg skal gå hen.

GirlTalks svar
Kære du,
Tusinde tak for at du har valgt at skrive til os i GirlTalk. Det er helt vildt modigt af dig at dele dine tanker og følelser <3
Ud fra det du har beskrevet, så virker det på mig som om, at det kan være rigtig svært at være dig i situationer, hvor der er mange mennesker. Du skal vide, at du langt fra er den eneste, der har sådan nogle følelser, og det er helt okay.
Der kan være mange årsager til, at man synes, at det er ubehageligt at være i store grupper af mennesker. Jeg tænker derfor på, om du har overvejet, hvad det er ved store grupper af mennesker der gør, at du bliver utilpas? Derudover tænker jeg også på, om det er noget du oplever i bestemte situationer, eller når du befinder dig bestemte steder? Er det typisk noget der kommer, når du er blandt mennesker du ikke kender, eller kommer det også til udtryk i større grupper af mennesker, som du kender godt?
Du skriver, at du bliver nervøs i sådanne situationer og ikke aner hvor du skal gå hen. Det tænker jeg må være enormt hårdt at stå i. Når jeg oplever situationer, hvor jeg føler mig utilpas, synes jeg tit, at det kan være rigtig rart at sætte ord på det til en god veninde.
Jeg kommer derfor til at tænke på, om du har overvejet at snakke med en person du føler dig tryg ved om det? Det kunne for eksempel være en forælder, en sød veninde eller en lærer, der er rar at snakke med? Du skal også vide, at du altid er mere end velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning, hvor der sidder en masse dygtige og søde rådgivere klar til at høre ind til dig og din situation.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, og at det har givet dig mod på at række ud til nogen og fortælle mere om dine følelser <3
De bedste GirlTalk hilsner herfra