Teenager med hjertesorg, 13 år
21. februar 2023
Er det irriterende for ham, at jeg bliver ved med at skrive, eller er det okay?
Hej! Jeg er en 13 årig pige der går i 7. Klasse, og jeg har allerede været forelsket i denne her dreng. Han går i min klasse, og vi har begge to været forelskede over en lang periode, men aldrig været kærester.
Lige før vi røg ind i det nye år, var han ikke forelsket mere, men vi besluttede os for at være hinandens første kys. Nu har vi kysset, og snavet en del gange, men jeg føler lidt at han ikke engang kan snakke med mig som en ven.
Jeg har selv selvskadende adfærd, og han var den første til at vide det. Derfor vil han gerne vide hvis der sker noget, men jeg føler bare ikke at jeg kan tillade mig at skrive (jeg tør heller ikke)
Jeg håber ikke at det var for kompliceret!!
Knus, teenager med hjertesorg

GirlTalks svar
Kære du,
Tusinde tak for dit brev. Jeg synes, du er rigtig god til at sætte ord på din situation - og jeg kan sagtens forstå, at det fylder for dig lige nu <3
Det kan være svært at gå fra at være mere end venner til at være venner - og måske specielt også når i har været hinandens første kys, så måske det hele lige skal lande i ham, før at i kan være venner. Sådan tænker jeg måske, at jeg selv vil have det.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig, om han synes, det er irriterende eller okay, at du skriver - men hvis jeg var dig, ville jeg tænke, at i jo har aftalt, at i kan skrive sammen og være venner, og så ville jeg gå med det. Omvendt hvis du er i tvivl kan du jo prøve at spørge ham direkte - det tænker jeg sagtens du kan gøre på en ordentlig måde, hvis du har mod på det?
Det virker til, at i har et stærkt og tillidsfuldt bånd - og jeg synes, det er så modigt, at du har valgt at fortælle ham om din selvskadende adfærd. Jeg tænker også, at han ser det som en meget modig ting - og hvis jeg var ham, ville jeg være meget glad over at du havde fortalt det.
Jeg håber, at i finder ud af det sammen! Hvis du har behov for at vende dine tanker og følelser om det, er du meget velkommen til at skrive ind til os på vores rådgivning - vi har åbent hver aften <3
Knus fra Emilie