Augusta, 18 år
01. februar 2023
Skal jeg droppe ham eller se om det kunne blive til mere?
Hej Girltalk
Jeg har ses lidt med den her fyr on and off i omkring 10 måneder nu. Jeg er begyndt at blive i tvivl om hvorvidt der kan ske mere eller om vi bare bliver ved med at være venner. Jeg er begyndt at synes om ham og vil også virkelig gerne lære ham bedre at kende. Han er bare rigtig dårlig til at svare og føler tit det, at det er mig der skal tage initiativ til om vi skal mødes, men det bliver aldrig rigtig til noget. Så mit dilemma er lidt om jeg skal droppe ham eller om man skal blive ved med at se om det kunne blive til noget. Hvad synes i?
På forhånd tak
Knus en forvirret 18 årig pige

GirlTalks svar
Kære Augusta
Tak fordi du har skrevet ind og delt dine tanker. Det er meget modigt af dig at skrive herind og dele, hvad der går dig på.
Det at ses med en fyr eller generelt dating, kan være mega forvirrende, så det giver god mening, at det er noget, som fylder for dig. Man kan nemt blive usikker, når man dater. Det er du slet ikke alene om, der er rigtig mange piger, som skriver ind med samme emne, som dig. Dine tanker/følelser er helt normale, der er mange, som kan have det på samme måde.
Det er helt okay, hvis du er forvirret over, hvad du har lyst til at gøre fremover. Du skal bare gøre det, som føles rigtig for dig og så mærke efter, hvad der føles mest rigtigt.
Det jeg tænker, som måske kan hjælpe dig kan være, at du snakker med ham fyren. Måske bare snakke med ham stille og roligt. Du kan ligge kortene på bordet og fortælle ham, at du synes han er sød, men du har også brug for at vide, hvad det er han vil. Husk, at du også godt må få afklaring. Det fortjener du <3
Mit råd vil altså være, at du kunne prøve og snakke med ham om det, som du er forvirret over og så høre, hvad han tænker. Det kan vi hvert fald være en god ide at snakke om det, så I begge kan se, hvad den anden har lyst til.
Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig og så ønsker jeg dig mega meget held og lykke med det hele! Du er også altid velkommen til at skrive til vores rådgivning, hvor du kan dele alle de tanker og følelser du vil med os <3
Det bedste hilsner
Julie