vici, 13 år
18. januar 2023
Skal jeg fortælle ham hvad jeg føler?
HASTER!!!!!!!❤️
hej girl-talk og alle andre piger❤️
jeg er en pige på 13 år som virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv.. her kommer min historie: det hele startede der jeg var 12 år gammel første dag i efterårsferien. Jeg tilføjede en af drengene på snap fra årgangen, han tilføjede mig tilbage og vi snappede sammen hele ferien. Der jeg kom tilbage fandt de andre piger hurtigt ud af det og ligepludselig vidste hele årgangen jeg kunne lide ham, og selvfølgelig kunne han da ikke lide mig :)) jeg kunne lide ham helt indtil marts selvom han havde blokeret mig utallige gange derimellem. jeg valgte at droppe mine følelser selvom det var meget svært! et par måneder efter jeg ikke kunne lide ham mere blev min veninde kærester med ham, men fire måneder efter slog de op, (på det her tidspunkt er jeg fyldt 13) de havde heller ikke snakket specialet meget sammen mens de var kærester men det tænkte jeg ikke rigtig over. Et par dage efter de var slået op begyndte han ligepludselig at få interesse i mig og jeg blev så glad vi snakkede sammen hele tiden og var sammen hele tiden selvfølgelig ikke alene men med et par andre også. En dag var vi også nede og spille paddel sammen, det var seriøst min yndlings dag! Vi stoppede så med at snakke sammen da min veninde der havde taget ham fra mig IKKE ville have vi skulle snakke sammen lige efter de var slået op. Så det respekterede vi, vi snakkede ikke sammen i nok tre måneder. I lørdags var vi allesammen så samlet igen hjemme hos mig, efter vi ikke havde været sammen i værtfald to måneder i weekenden. Mig og ham snakkede mega godt sammen jeg kunne ikke lade være med at smile hele aftenen! Vi har snappet sammen lige siden og snakket og sendt videoer til hinanden (det skal lige siges det er torsdag aften lige nu!) i morgen altså fredag skal vi være sammen igen, skal jeg gøre eller sige noget så han ved jeg godt vil ham eller skal jeg lade ham gøre det?
knus Vic🙃

GirlTalks svar
Kære Vic,
Tusind tak for dit brev! Det er muligvis for sent, men jeg vil alligevel gøre mit bedste for, at besvare det!
Først vil jeg lige sige, at jeg synes det er virkelig sejt, at du skriver herind og deler dine tanker <3
Hvor er det dejligt at du er blevet glad for en, det kan føles helt fantastisk at være forelsket! Samtidigt lyder det også som en situation, der har været svær at stå i, i og med du fortæller, at han har været kærester med din veninde, og at du derfor ikke har kunnet tale med ham længe. Du skal vide, at vi ofte taler med piger som har det på samme måde som dig <3
Hvis du har lyst til at fortælle ham om dine følelser, synes jeg det ville være enormt sejt og modigt. Det ville også give dig chancen for at finde ud af, om han føler det samme for dig. På den måde kan man undgå en masse misforståelser og så spilder du ikke din tid, hvis han alligevel ikke gengælder dine følelser.
Hvis du endnu ikke er sikker på, om du skal fortælle ham hvordan du har det, er der heller intet galt i at vente lidt. Det skal føles rigtigt for dig og der er ingen grund til at forhaste sig. Måske når han at komme dig i forkøbet? Det er ikke til at sige hvad der sker i fremtiden, men du har ikke travlt.
Det vigtigste er, at du mærker efter og gør det der føles helt rigtigt for dig<3
I forhold til din veninde, som før har været kærester med ham, kan det være at I skal snakke sammen om hvordan du har det med ham? Måske kan hun godt forstå at du kan lide ham og kan hjælpe dig med at give råd. Det kan nogle gange være lidt svært hvis man har kunne lide den samme dreng, men hvis man taler åbent og ærligt om sine følelser, kan det være at man kan undgå konflikterne?
Ønsker dig held og lykke med det hele! Og hvis du en dag har brug for et hurtigt råd, så har vores rådgivning åbent hver aften. Der sidder rådgiverne klar til at lytte og hjælpe <3
Kærlig hilsen,
Lea