Julie, 19 år
03. juli 2023
Hvordan kan man mærke piger flirter, og hvordan gør man det selv?
Halløjsovs Girltalk:)
Jeg har lært en sød pige på min egen alder at kende og hun har vækket min interesse. Siden jeg besøgte hende kan jeg ikke få hende ud af hovedet. Jeg vil gerne skrive til hende men hver gang jeg tænker jeg vil, har jeg en frygt om hun tænker jeg er desperat efter at se hende.
Jeg forstår ikke det skal være SÅ svært at skrive til en man kan lide, når det er SÅ nemt at skrive til sine venner? Jeg tænker også en del på hende, som fx at kysse, putte osv.
Jeg har aldrig haft det såden til en pige før. Hvordan kan man mærke piger flirter, og hvordan gør man det selv?
Håber i kan hjælpe mig<33

GirlTalks svar
Kære du <3
Tak for dit brev, det er så sejt at du skriver ind og deler dine tanker med GirlTalk. Du er helt sikkert ikke alene med disse tanker og følelsen af at det kan være svært at handle, når man er blevet forelsket.
Først og fremmest, så synes jeg, at det lyder virkelig dejlig at du er blevet forelsket og har fundet én du har lyst til at være sammen med. Dog forstår jeg også godt, at det kan være svært at forholde sig til og handle på, da der er mange følelser på spil, og da det er første gang du oplever at have følelser for en anden pige.
Du skriver, at du har svært ved at finde ud af om hun flirter og hvordan du selv skal flirte. Det synes jeg også altid er svært at finde ud af, og derfor handler det om at prøve sig frem stille og roligt - og løbende mærke efter, hvad der fungere i lige præcis dette tilfælde. Du kan måske starte med at give hende nogle komplimenter og se, hvordan hun tager imod dem? Derudover kunne du måske foreslå, at ses - måske bare gå en tur eller lave noget sammen?
Du kunne også overveje at dele dine tanker og følelser med en anden veninde - og spørge hende til råds om, hvordan hun flirter. Jeg tænker personligt, at det er er "lige meget" om man flirter med drenge eller piger - det tænker jeg er det samme <3.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget og at du har mod på at tage fat i hende den søde! Du er også altid mere end velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning, hvor du kan chatte videre med en af vores mange rådgivere.
Kærlig hilsen og mange tanker fra
Johanne