Cornelia , 17 år
05. juli 2023
Jeg er i tvivl om min seksualitet
Hej Girltalk.
Jeg er en pige på 17 år, som er blevet meget i tvivl om min seksualitet og mit venskab med min veninde.
Sagen er den at jeg har en meget tæt veninde, som jeg tit er sammen med. Vi sover rigtig tit sammen. Skal lige siges at hun har en kæreste som er en dreng. Men hver gang vi sover sammen ender det ud med, at vi begge bliver liderlige og ender med enten at give hinanden finger, eller gå ned på hinanden. Jeg er begyndt, at tænke meget på det, nu hvor jeg ved hun har en kæreste, fordi det er jo utroskab. Men hver gang vi er sammen opstår der bare en stemning, og jeg ved egentlig ikke hvorfor. Vi har nemlig aldrig rigtig snakket om det, det sker altid bare, og så dagen efter er det som om der ikke er sket noget. Jeg synes bare snakken er for svær at tage op.
Jeg har ingen kæreste eller haft sex med nogen drenge, det har mest været piger. Men jeg ved slet ikke om jeg er til piger? Har nemlig aldrig været tiltrukket af en dreng før. Jeg ved ikke om det måske er fordi jeg er biseksuel, eller helt til piger. Jeg har det meget godt med min veninde, men jeg føler også at jeg måske har indblandet lidt følelser. Men det største problem er jo at hun har en kæreste, så det er jo også pisse dårlig stil, overfor ham.
Men er mig og min veninde så bollevenner?
Og er jeg til piger?
Lige nu er jeg bare så forvirret omkring det hele. Hun gør det virkelig bare heller ikke lettere, når hun lades som ingenting.

GirlTalks svar
Kære Cornelia,
Mange tak fordi du har lyst til at dele dine tanker og følelser med GirlTalk <3
Først og fremmest får jeg lyst til at nævne, at det er helt normalt, at du føler dig forvirret over din situation. Vi oplever faktisk flere piger, som skriver herind med samme problemstillinger og forvirringer, så du er i hvert fald ikke alene i dine tanker. Når det så er sagt, giver det rigtig god mening, at du føler dig meget forvirret, når din veninde lader som ingenting dagen efter I har været sammen.
Det lyder altså så rart, at du har det så godt med din veninde, og at der når I er sammen opstår en god stemning. Det vigtigste er, at du mærker efter, hvordan du har det med det hele, og hvis du ikke er tilpas med, at din veninde har en kæreste samtidig med, at I er sammen, så er det okay at nævne det overfor din veninde. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men hvis du har brug for det, så håber jeg, at du kan finde mod til åbne op for en samtale med din veninde, hvor I kan snakke lidt om, hvad I er? Det kan måske være, at hun går og har lidt af de samme tanker som dig.
I forhold til dine spørgsmål om din seksualitet, så skal du bare vide, at det er helt normalt at være i tvivl <3 Det kan være du er lidt af hvert eller bare har brug for at prøve lidt forskelligt af. Du er lige som du skal være, om du er til piger, biseksuel, har en flydende seksuel orientering eller noget helt andet. Det vigtigste er, at du er glad og tilpas med de valg du tager <3.
Husk at du altid er velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning, hvis du ønsker at snakke mere om, hvordan du kan tage dig mod til at starte snakken med din veninde, dine følelser om seksualitet eller noget helt tredje <3
Stort kram
Sofie