Joe, 14 år
01. januar 0001
Jeg har besluttet at jeg vil komme ud til mine forældre som panseksuel
Hej Girltalk
Først og fremmest vil jeg sige at jeg elsker det univers i har skabt, det hjælper mig og sikkert mange andre. Nu til sagen- jeg har besluttet at jeg vil komme ud til mine forældre som panseksuel. Jeg har i mange år(siden jeg var 11) været questioning(undersøgende\/ i tvivl om min seksualitet). Jeg har været gennem mange seksualiteter; biseksuel, Omniseksuel, polyseksuel, panseksuel. Det har fyldt meget for mig at jeg ikke vidste det, og jeg har også skrevet herind om det. Jeg troede i lang tid at jeg var polyseksuel indtil jeg forleden(jeg tror jeg vågnede op) tænkte “Det er du ikke. Prøv at mærk efter. Du ER panseksuel.” Mine tætteste veninder kender godt min situation og støtter mig, mine klassekammerater ved jeg er queer men mine forældre har jeg ikke snakket om det. Jeg planlægger at springe ud i morgen(Lør. d 3. Juni). Jeg er vildt nervøs også selvom mine forældre virker meget accepterende overfor LGBTQ+ fællesskabet. Ærlig talt har jeg flere gange skreget ned i min pude over hvor dumt det er at jeg vil springe ud. Det føles som om jeg hopper ud over en klippe men samtidig glæder jeg mig og er klar til at de ved det. Jeg håber på at få nogle råd og blive hørt, men mest håber jeg at andre piger ser det. Til jer andre piger som er tvivl om jeres seksualitet, jer der synes at intet passer på jer, jer der bliver i tvivl hver gang i troede noget, alle jer forvirrede: Det går. Selvom alt føles håbløst går det til sidst, måske kommer det lidt efter lidt måske kommer det pludseligt men det kommer selvom det føles som om det aldrig gør.
Kærlighed fra Joe den Pansekuelle

GirlTalks svar
Kære Joe,
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker og situation med mig, det er så modigt af dig. Jeg bliver helt rørt over dine flotte ord om GirlTalk og bliver simpelthen bare så glad for, at du finder en hjælp og glæde i vores univers. Det er det, vi er her for <3
Ud fra det, du beskriver, kan jeg godt høre, at tankerne om din seksualitet og at springe ud for dine forældre har fyldt rigtig meget for dig. Jeg kan forestille mig, at det må have været nogle svære følelser at navigere i, når du - som du beskriver - både frygter at springe ud for dine forældre, men samtidig glæder dig og føler dig klar til det. Jeg har før skrevet med piger, som har været i tvivl om deres seksualitet over længere tid. Seksualitet kan være en svær størrelse, og det kan være en foranderlig proces gennem hele livet at lære sig selv og sin seksualitet at kende. Her vil jeg sige, at det er virkelig flot og modigt at dig, at du tør mærke efter og omfavner, når du mærker, at du er panseksuel. Derudover er det fantastisk at høre, at du har nogle gode mennesker omkring dig i form af venner og bekendte, som kun viser forståelse og støtte. Det er i den grad også, hvad du fortjener for at være dig selv <3
Nu læser jeg dit brev efter d.3. juni, så jeg ved ikke, om du har sprunget ud for dine forældre. Hvis du har, så håber jeg, at du blev mødt med samme accept og forståelse, som du har med andre indtil videre. Hvis du endnu ikke har fortalt dem det, skal du bare vide, at du langt fra er alene om at føle en tøven over at skulle springe ud. Jeg vil understrege, at jeg ønsker dig den bedste snak med dine forældre. Det vigtigste er, at du har det godt med dig selv. Du er nemlig helt, som du skal være. Det håber jeg, du vil prøve at minde dig selv om, når tvivlen eller frygten spiller ind <3
Slutvis må jeg rose dig for dine smukke og inspirerende ord til andre piger, som kan føle sig alene eller usikre på sig selv. Jeg vil næsten sige, at du beskriver det helt perfekt selv: alt skal nok gå. At vi er der for andre til at støtte hinanden gennem usikkerhed er så powerful, og du er et stort forbillede for mange unge piger ved at række ud her og dele dine tanker om din seksualitet. Tusind tak for det. Hvis du på noget tidspunkt har behov for det, er du velkommen til at skrive ind til rådgivningen. Jeg håber, mit brev kunne give lidt til dine overvejelser, og at du kunne bruge mit svar.
Jeg ønsker dig alt det bedste i fremtiden og en rigtig dejlig sommer <3
Mange kærlige hilsner
Kamilla fra GirlTalk