Annonym, 11 år
01. januar 0001
Mine veninder driller mig, fordi jeg er venner med en dreng
Jeg er mega gode venner med en dreng. Men mine pige venner driller os med at vi er kærester og de føelser har jeg bare slet ikke for ham.

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for dit brev. Det er super fedt, at du skriver ind til os!
For det første er det helt normalt, at du også er venner med en dreng. Det er kun godt, at du har sådan en god ven. Det er det uanset, om det er en dreng eller en pige. Men jeg kan godt forstå, at det kan være mærkeligt, når dine veninder driller dig med, at I er kærester, når du ikke har de følelser for ham. Det kan være, at dine veninder ikke selv har drengevenner og derfor tror, at I er mere end venner. Men derfor skal de selvfølgelig ikke drille dig med det.
Har du prøvet at sige til dine veninder, at du slet ikke har de følelser for ham? Det kan være, at du allerede har sagt det til dine veninder, men nogle gange skal man sige det flere gange. Hvis det bliver ved, kan du måske bare ignorere det lidt og snakke om noget andet. Så kan det være, at de lige så stille stopper med det. Det kan også være, at du skal tage en snak med dem om, at du ikke synes det er sjovt, at de driller med det. Måske vil de så forstå det bedre.
Uanset hvad du gør, så synes jeg du skal holde fast i dit gode venskab med din ven. De er nemlig vigtige at have, og hvad andre tænker om det, skal ikke betyde noget for jeres venskab <3
Jeg håber, at du kan bruge rådene til noget :) Ellers er du altid velkommen til at skrive til os på vores chat. Den kan du finde her
Kram herfra <3