celina, 13 år
01. juni 2023
Mine forældre har taget min ekstra mobil
Hej girltalk.
Jeg har haft en extra mobil som mine forældre ikke vidste noget om, i nogle måneder nu. Jeg havde den fordi at mine forældre tager alle skærme om natten, og også om dagen nogen gange. Jeg bruger den kun til at snakke med min kæreste, fordi jeg føler at han er den eneste gode ting i mit liv, og jeg føler mig kun tryg når jeg er sammen med ham. Men i går, ville jeg bare have noget luft fordi jeg var trist og mig og min kæreste lige havde haft et lille skænderi. Så jeg satte mig ud på mit tag. Lige pludselig kom min far op på mit værelse og troede åbenbart at jeg var ved at begå selvmord. Jeg gik helt i panik og gemte min mobil i ærmet, men han nåede at se den. Han begyndte at stille alle mulige spørgesmål, men siden mine forældre ikke rigtig er nogen man kan snakke med, sad jeg bare og græd. For nu kan jeg jo ikke snakke med min kæreste mere. i hvert fald ikke om aftenen. og jeg er bange for at det kommer til at ødelægge nogle ting, for det er mest kun der vi snakker, hvis vi ikke er sammen i virkeligheden. Jeg vil virkelig ikke miste ham men nu har mine forældre også taget min rigtige mobil og alt muligt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

GirlTalks svar
Kære Celina,
Tusind tak for dit brev, hvor er det modigt af dig at dele dine tanker med os, det er jeg sikker på, at mange piger også kan relatere til og jeg synes, at det er mega sejt <3
Du skriver i dit brev, at du har en ekstra telefon, som du bruger til at snakke med din kæreste. Hvor er det dejligt for dig at have en kæreste, som du er glad for, det må være skønt for dig at have fundet ham. Jeg kan godt forstå, at det gør dig ked af det, at dine forældre har opdaget din ekstra telefon og at du bliver bekymret over om du kan snakke med din kæreste om aftenen. Det er også helt okay at have de bekymringer, det er der absolut intet galt i.
Har du fortalt dine forældre, hvad det betyder for dig at have telefonen og hvad du bruger den til? Måske, hvis du har mod på det, så kan det være, at du kan prøve at tale med dine forældre om det og måske I kunne finde på en aftale sammen, så du kan have din telefon om aftenen og ikke behøver den ekstra. Du siger, at dine forældre ikke er nogen man kan snakke med, men måske du bare kan fortælle, hvad det betyder for dig at have din telefon om aftenen og så kan de måske sætte sig ind i, hvorfor du gerne vil have din telefon og hvad den betyder for dig.
Du skriver også, at du er bange for, at det kommer til at ødelægge ting for dig og din kæreste, at I ikke kan snakke sammen om aftenen mere. Måske du kunne prøve at tage en god snak med ham og I sammen kunne finde ud af en løsning, så du ikke tænker så meget over, hvad det gør ved jeres forhold. Måske I også kan finde ud af, at I måske har en lang snak om eftermiddagen i stedet for om aftenen, så du stadig har den snak med ham, som du er så glad for <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og at du finder en løsning på de ting, der fylder for dig. Jeg ønsker dig i hvert fald alt det bedste. Husk, at du altid er velkommen til at skrive ind på vores chat eller sms rådgivning, hvis du har brug for det  <3
Mange GirlTalk kram herfra!