Sofie, 12 år
28. maj 2023
Hvordan fortæller jeg mine forældre at jeg har en kæreste?
Hej girl talk
Jeg har brug for hjælp til at fortælle mine forældre om at jeg har en kæreste og jeg hved ikke hvordan jeg siger det.
HJÆLP!!

GirlTalks svar
Kære dig
Tak for dit brev herind til Pigetanker, og for at dele dine tanker med os i GirlTalk! <3 Hvor er det sejt at du deler dine tanker med os.
Du skriver i dit brev, at du har fået en kæreste og at du er i tvivl om hvordan du skal fortælle det til dine forældre. Først og fremmest hvor er det dejligt at høre, at du har en sød kæreste som du gerne vil fortælle om til dine forældre. Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at fortælle dine forældre at du har fået en kæreste - det tror jeg faktisk mange der står i din situation vil føle, så det er helt naturligt. <3
Har du andre venner der har prøvet at få en kæreste? Måske kan du tale med dem om hvordan de fortalte det til deres forældre? Det kan være, at de har nogle gode råd til hvordan man kan sige det. Hvis det er svært at få sagt direkte til dine forældre, kan du også prøve at skrive det ned i et brev og give det til dine forældre. Du kan fx sige til dem, at de skal læse det, og bagefter komme ind til dig på dit værelse?
Jeg håber, at du kan bruge et af mine råd til at få det sagt, og jeg sender dig al held og lykke - du er sej! Hvis du har brug for at skrive mere om dine tanker, kan du altid skrive ind til vores chat eller sms, hvor vi sidder klar til at lytte og hjælpe dig <3
Knus og kram
Lise <3