Andrea, 15 år
19. marts 2023
Vild med to på én gang?
Hej Girltalk
Jeg er en pige på 15 der lige har slået op med sin kæreste. Vi var sammen i 4 måneder, hvilket er det længste forhold jeg har haft. Kort efter jeg slog op med ham fik jeg et godt øje til en anden. Efter jeg slog op med ham var han ikke i skole i 2 uger og det havde jeg det egentlig fint med. Men så var han i skole en dag og så kom det hele bar væltende ned over mig og jeg brød sammen. Så gik det op for mig at jeg faktisk savner ham ekstremt meget. Problemet er bare at jeg arbejder med ham jeg er begyndt at snakke med så jeg kan ikke bare slutte det nu. Men jeg vil gerne være sammen med min eks igen,. Hvad gør jeg???

GirlTalks svar
Kære Andrea
Tak fordi du har skrevet herind til os med dine tanker og følelser. Jeg kan virkelig godt forstå, at du synes det er en svær situation at stå i. Det er ikke nemt, når ens følelser bare peger i vildt forskellige retninger på den måde. Først og fremmest, er det helt normalt at man kommer til at savne sin eks på den måde. I har været sammen i en del tid, og har været en del af hinandens liv, så jeg kan godt forstå, at det hele bare kom væltende tilbage til dig på den måde. Jeg tænker også bare, at det er rigtig vigtigt at prøve at mærke efter, om du egentlig bare savner ham eller om du faktisk har lyst til at finde sammen med ham igen. Det er to forskellige følelser, som kan være rigtig svære at skelne imellem, men som alligevel kan være rigtig vigtigt at tænke lidt over.
Det gør det så selvfølgelig ikke nemmere, at du nu også har mødt en anden gut, som du synes er sød. Men der vil jeg også sige, at du har al ret til at "lukke den med ham" så at sige, også selvom i arbejder sammen. Du skylder ikke nogen af de drenge noget - Det vigtige er, hvad du selv føler. Så jeg tænker, at det bedste råd jeg kan give dig, er at prøve at mærke lidt efter det næste stykke tid, hvem af de to du måske egentlig har mest lyst til at være sammen med, eller om du overhovedet har lyst til at være sammen med nogle af dem.
Jeg sender masser af kærlighed af din vej, og håber at du får mærket godt efter i dig selv! Det vigtigste er, at du gør det, som føles rigtigt for dig.
Mange kærlige hilsner fra Viktoria <3