Emilie, 13 år
24. marts 2023
Vi kan lide hinanden, men er begge generte
Hej Girl talk.
Jeg skriver til jer fordi jeg har et problem med en dreng fra min parallelklasse.
Sagen er den at der er en dreng fra min parallelklasse jeg sys er lidt sød. han startede på min skole efter sommerferien, og har aldrig haft kendskab til ham før det.
han har haft et godt øje til mig, i flere måneder uden jeg har vidst det. hans venner har selv fortalt mig det, og alle lavede en kæmpe scene ud af det, ved at stå i en cirkel rundt om os, imens vi skulle snakke OPPE i skolen....
men problembet ligger egentlig der, at han er mega genert og det er jeg ogs. jeg har dog taget mig sammen og spurgt om vi skulle snakke (efter skole) spurgt hvordan hans dag har været osv. uden han rigtig viser noget gengældt..
HVAD SKAL JEG GØRE?
for er nået til de punkt nu at jeg ikk gider mere, hvis ikk han snart viser mere.

GirlTalks svar
Kære Emilie,
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med os! <3
Det lyder som om, at I begge to har et godt øje til hinanden, men at det er svært rigtigt at få snakket sammen bare jer to, fordi I begge er generte. Jeg synes, at det er mega sejt, at du har spurgt ham, om I skulle snakke efter skole! Det er virkelig modigt, især når man er lidt genert - så det synes jeg, at du skal klappe dig selv på skulderen for!
Jeg kan godt forstå, at du tænker over, at han ikke rigtig viser noget over for dig - og jeg kan også godt forstå, at du synes, det er træls at blive ved med, hvis ikke det ændrer sig. Hvis hans venner har ret i, at han er vild med dig - og når du ved, at han er genert - så kan det jo være, at det er ekstra svært for ham at snakke med dig. Men måske har han også bare virkelig meget lyst, ligesom det lyder til at du har?
Hvis du har mod på det, så kunne det være en idé, at du fik fat i ham på et tidspunkt, når de andre er gået. Måske er det nemmere for ham at snakke med dig, når I er alene, og måske du så kommer til at synes, at han giver lidt igen i jeres samtaler. Det kan også være, at det er nemmere for ham, hvis jeres samtale foregår på skrift? Mon du er venner med ham på Snapchat, eller følger I hinanden på Insta, og ville kunne starte en samtale der? Så kan det være, at han har mere mod på at snakke - og måske I kunne aftale at ses derigennem.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget! og husk på at du også er velkommen til at skrive til os i rådgivningen - vi sidder klar til at lytte hver aften.
Alt det bedste til dig <3
GirlTalk kram herfra!