Fie, 13 år
24. marts 2023
Hvordan skal jeg komme over ham?
hej girl talk
jeg havde en kæreste som slog op med mig for 1 måned siden, han sagde til mig at det ikke havde noget med mig at gøre, jeg har bare haft det ret dårligt med mig selv siden, han er stadig mega sød, men altså her for nogle dage siden skrev han til mig "jeg er over dig, det skal du bare vide"
jeg savner ikke som sådan ham, men det vi havde
han var min første rigtig kæreste, vi lavede mange ting sammen, min familie elsket ham, vi sov sammen hver eneste weekend, og vi var kærester i et halvt år.
han er bare virkelig forvirrende, fordi jeg var til en fest hvor ham også var, jeg kiggede selvfølge på ham hele tiden, ville jo ikke have han skulle kysse med andre, men jeg kom til og kysse med en anden dreng, han sagde inden festen at jeg måtte kysse med hvem jeg ville, men da han så fandt ud tog han hjem, og blev meget sur på mig, fordi han åbenbart stadigvæk havde følelser for mig.
altså jeg kan virkelig godt lide ham, men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over ham, da jeg stadig elsker ham og savner ham.
knus Fie

GirlTalks svar
Kære Fie,
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med mig <3
Jeg kan godt forstå, at du synes det har været svært, at han har slået op med dig. Når man har været glad for at være sammen med nogen, så er det virkelig svært ikke at skulle være det mere - det er du slet ikke alene om at synes! Der er mange følelser, når man slår op, og det er helt okay at føle dem alle sammen; det er både helt okay og normalt, at du savner ham og elsker ham, og at du ikke gør. Det lyder også som om han måske har haft nogle blandede følelser, siden han blev vred over, at du kyssede en anden. Det er vigtigt for mig at fortælle dig, at han ikke kan bestemme, hvad du gør eller ikke gør med andre, nu hvor I ikke er kærester længere - men derfor kan han selvfølgelig godt være blevet såret alligevel, ligesom du fortæller, at du selv ikke ville have, at han kyssede med andre.
Du skriver, at du elsker ham og savner ham, så du ved ikke, hvordan du skal komme over ham. Jeg tænker, at du skal beslutte dig for, om du virkelig gerne vil over ham, eller om du tænker, at I skal være sammen igen. Begge dele er helt okay.
Hvis du gerne vil over ham, så er mit bedste råd at tale med nogle af de gode mennesker i dit liv - din mor, dine veninder eller en kusine måske. Det kan være, at de har prøvet det samme, og det kan være rigtig dejligt at høre, at man ikke er alene. Derudover tænker jeg, at du skal være rigtig god ved dig selv. Spis dit yndlingsslik, se nogle gode film, vær sammen med dine bedste veninder og giv dig selv lov til at græde, hvis du har brug for det. Det skal nok blive bedre <3
Hvis du gerne vil se, om I skal være sammen igen, tænker jeg at det bedste råd er, at du skal tage en snak med ham. Det lyder som om, at det også er lidt svært at være ham i det her. Det kan være, at I kan få talt ud om nogle ting, der ville give mening for jer begge to, og måske blive mere sikre på, hvad I skulle.
Uanset hvad du vælger at gøre håber jeg, at det falder på plads for dig, og at du træffer det helt rigtige valg for dig! <3
Hvis du har lyst til at dele dine tanker igen, er du også velkommen i vores chat-og SMS- rådgivning, hvor der sidder søde rådgivere til at lytte <3
Knus fra Linea