Problem pigen, 12 år
17. marts 2023
Det er svært, når vi har en trio, og den ene føler sig utilpas
Hej girltalk! Jeg er en pige på 12 år, jeg har 2 enormt gode drenge venner. Den ene hedder Alexander og den anden hedder Kristian. Jeg er virkelig tæt med Kristian mig og ham har et vildt godt venskab, og vi fortæller hinanden alting! Her for et par måneder siden blev jeg venner med Alexander, vi facetimede lidt til af starte med, også begyndte vi at hænge ud. Efter noget tid begyndte jeg at få følelser for Alexander, og jeg endte med at fortælle Kristian jeg kunne lide Alexander, Kristian virkede meget anderledes efter jeg sagde det. Dagen efter ved jeg ikke hvad der gik af mig men så fortalte jeg Alexander jeg var forelsket i ham. Det viste sig så at Alexander også kunne lide mig, så mig og ham blev kærester bare uden sådan en “såkaldt titel” Da jeg fortalte det til Kristian blev han vildt underlig, og når Alexander, Kristian og jeg er sammen nu. Siger Kristian ikke specielt meget. Han er normalt altid i godt humør, men efter mig og Alexander er blevet en ting er han ikke så glad, han siger han bare vil give mig og Alexander tid. Men jeg syntes også han skal føle sig tilpas, hvad skal jeg gøre for at begge drenge er glade? Det er svært når vi har en trio og den ene føler sig utilpas.
Kh. Problem pigen.

GirlTalks svar
Kære søde du,
Tusinde tak for at dele dine tanker. Du er virkelig god til at sætte ord på din situation, og jeg kan sagtens forstå, at det fylder for dig lige nu.
Det må virkelig være svært at gå med følelsen af, at Kristian ikke føler sig tilpas, når I alle tre er sammen. Det er simpelthen så betænksomt af dig, at tænke på, hvordan Kristian har det, efter at du er blevet kærester med Alexander.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig præcis, hvordan du kan gøre begge drenge glade, da jeg ikke kender dem lige så godt som dig. Men hvis jeg var i din situation, ville jeg fortælle Kristian, hvad jeg føler, og så ville jeg spørge ham, hvordan han havde det, og hvad der kunne gøre, at han fik det bedre når i alle var sammen. Det du har skrevet i brevet til GirlTalk er virkelig forstående og klart, hvis du har mod på det, kunne du eventuelt sige noget af det, der står i brevet til ham.
Det virker til, at dig og Kristian er mega gode venner, og jeg er sikker på, at han vil være vildt glad for, at du fortæller ham, hvordan du har det. Måske har han også nemmere ved at fortælle dig, hvordan han har det, og hvad der kan gøre ham glad, hvis du åbner dig op for ham først?
Jeg håber virkelig, at I finder ud af det sammen. Hvis du har behov for at snakke nærmere om din situation og dine tanker, er du mere end velkommen til at skrive ind til os på chatten her.
Igen tusinde tak for dit brev, jeg håber, at du kan bruge svaret.
Kæmpe knus,
Anne-Sophie