Astrid, 13 år
07. november 2023
Jeg kørte ind i mit crush på cykel
Jeg har et crush på en dreng. Vi går til ju jitsu sammen og når vi skal hjem cykler vi samme vej fordi vi bor meget tæt på hinanden. Han cykler dog sammen med hans ven og så plejer jeg at cykle bag dem. Nå men for ikke så lang tid siden (i går)
cyklede jeg sammen med min veninde Selma vi cyklede så også bag mit crush og hans ven og så lige pludselig bremser mit crush op lige foran mig fordi der kom en fed kat løbende over vejen. Jeg når ikke at reagerer fordi at der ikke var særlig meget plads mellem vores cykler så derfor køre jeg ind i ham og hans cykel. Han blev ikke sur men jeg er bange for at det bliver akavet næste gang til ju jitsu.
Hilsen Astrid

GirlTalks svar
Kære Astrid,
Tak for dit brev til GirlTalk, og for at dele episoden med os<3
Øv at der lige skulle ske et sammenstød mellem dig og dit crush, det kan jeg godt forstå du synes er ærgerligt. Jeg er dog glad for at høre at i begge er okay. Det er aldrig sjovt at føle at man er i en akavet situation, og specielt ikke med sit crush.
Jeg tænker dog at han nok ikke synes at du har gjort noget forkert, da du jo ikke kunne gøre for at katten gik ud foran ham, og at ingen af jer havde ordentlig tid til at bremse. Hvis du synes det er meget akavet næste gang kan det måske være en ide inden jeres ju jitsu time går i gang, lige at snakke med ham om det og grine lidt af det sammen - så vil den akavede følelse forsvinde helt af sig selv <3
Desuden er det super sejt at du går til kampsport, og mega held og lykke med dit crush! Jeg er sikker på det hele nok skal løse sig rigtig fint <3
Du er altid velkommen til at skrive ind til vores chat- eller SMS rådgivning, hvis du har brug for at tale med nogen.
Kæmpe knus herfra<3