Lærke , 12 år
01. januar 0001
Jeg føler mig virkelig ensom og ked af det
Hej
jeg føler mig virkelig ensom og ked af det min mor hun siger hele tiden til mig hun ikk kan lid mig og jeg bare skal dø og sendes væk og min far er altid enig med alt min mor siger så er aldrig hjemme for kan ikk lid og være hjemme er både bange og altid ked af det her hjemme og min veninder går altid frem og tilbage til mig som om jeg var luft er altid 2 eller 3 valg og ingen gider næsten være sammen med mig begrund af rygter og alle kalder mig et angst barn og special barn.

GirlTalks svar
Kære Lærke,
Tak fordi har skrevet ind og delt dine tanker med os. Det kræver meget mod at sætte ord på, så du skal vide at jeg synes du er rigtig sej! <3
Når jeg læser dit brev får jeg først lyst til at give dig et stort kram, det lyder nemlig som om, det er noget du godt kunne bruge lige for tiden. Jeg kan læse, at du føler der er mange steder, hvor tingene ikke går som du ville ønske, og det kan jeg godt forstå er rigtig hårdt.
At din mor siger sådan nogle ting til dig er ikke okay. Du har al ret til at være den du er og til at være her. Det må du ikke blive i tvivl om! Jeg ved ikke hvorfor din mor siger de her ting til dig, og måske kunne du spørge hende hvis hun siger det igen. Man kunne bare sige "Hvorfor siger du egentlig de her ting til mig? Det gør mig faktisk rigtig ked af det". Hvordan ville det være for dig at sige sådan til hende?
Du skriver også, at du føler dig som luft for dine veninder. Det er en svær følelse at opleve, og jeg tror at mange godt kender til den følelse. Det gør jeg i hvert fald. Igen bliver jeg nysgerrig på, om dine veninder mon ved, hvordan du går og har det. Har du fortalt dem, at du føler dig som 2 eller 3 valg? Det kunne være et godt sted at starte, for måske ved de slet ikke at det de gør, gør dig ked af det <3
Til sidst tænker jeg også på, om du har fortalt dine tanker til nogen omkring dig? En god lærer på skolen eller en anden sød voksen, som du stoler på? Jeg tænker det må være tungt at gå med alt det selv nemlig. Så måske kunne det være rart for dig at begynde at tale med nogen om det. Du ved bedst selv, hvem der kunne være god at tale med for dig.
Jeg vil også minde dig om, at vi også er her. Vi har en gratis rådgivning, hvor man kan skrive ind og dele sine tanker. Her sidder der en masse søde rådgivere, som rigtig gerne vil lytte til dig <3
Ønsker dig al det bedste - det fortjener du!
Kæmpe GirlTalk kram herfra!