Liva, 13 år
01. januar 0001
Hvordan kan jeg overtale mine forældre til at lade mig mødes med en fyr, jeg har mødt på Snapchat?
Hej Gt,
Jeg skriver fordi jeg har noget med en over snap vi skriver meget sammen, han er virkelig sød, jeg har set ham på snaps og vi snakker dagligt sammen over lydsnap dog har vi aldrig snakket over telefonen.
Men problemet er vi aldrig har mødt hinanden i virkeligheden..
Jeg ved stadig ikke helt om jeg kan li li ham men jeg ved at vis jeg møder ham i virkeligheden vil det være nemmere at finde ud af.
Vi har begge nævnt for hinanden at vi gerne ville mødes men jeg ved ikke om jeg må for mine forældre, de nemlig ret strenge med sårn noget over nettet og snapchat.
Jeg havde selv tænkt at lave en power point om ham og hvorfor jeg gerne ville møde ham og så vis de stadig ikke var overbevist tænkte jeg at jeg kunne ringe til ham over FaceTime og så kunne de snak med ham. Men har ikke snakket med ham om idéen er bange for om han syntes det er for meget.
Hvad synes i? Har i nogen bedre løsninger?
På forhånd tak.
Vh Pige i knibe..

GirlTalks svar
Kære Liva,
Tak for dit fine brev. Jeg synes du har gjort dig nogle rigtig gode tanker om din situation. Hvor lyder det dejligt, at du har fået noget med én på snap og at han er virkelig sød.
Du skriver at du har set ham på snaps og at I snakker sammen dagligt på lydsnaps, men ikke har talt i telefon sammen, og at du gerne vil møde ham i virkeligheden for at finde ud af, om du ægte kan lide ham. Det synes jeg lyder som en rigtig god ide! Det er altid langt nemmere at mærke om kemien er der, når man er fysisk sammen, så det synes jeg helt klart at I skal. Jeg synes også at du skal prøve at tale i telefon med ham og video-tale med ham inden I mødes. Det tror jeg vil gøre situationen mere tryg for jer begge to.
Hvad angår at få overtalt din familie til at må mødes med ham, så tror jeg også de vil synes at det er en god idé, at du har talt i telefon med ham og set ham på video inden I mødes. Jeg synes din plan om at lave et PowerPoint, hvor du præsenterer fyren for dine forældre er en rigtig god ide! Hvis du foreslår dine forældre, at I taler lidt sammen med video på, hvor din mor lige er med i baggrunden et par minutter, så er jeg sikker på, at dine forældre vil have nemmere ved at acceptere, at I mødes.
Jeg tænker ikke, at din snap-fyr vil synes det er for meget. Du kan jo ikke gøre for, at dine forældre er ekstra forsigtige og strenge med at møde folk på nettet. Og hvis han virkelig gerne vil møde dig, så må han også acceptere, at det kræver lidt ekstra - det er du værd<3
Jeg tror også det er vigtigt, at du laver en aftale med dine forældre om at du skal være tilgængelig på telefonen hvis i mødes, for at give dine forældre mere ro i maven. Jeg synes dine egne forslag er rigtig gode, så jeg synes du skal gå med din mavefornemmelse og gøre hvad der føles rigtigt for dig.
Hvis du har brug for mere konkrete råd, så er du altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning.
Jeg håber det hele lykkes for dig, og du bliver klogere på, hvad du føler for din snap-fyr<3
Kram fra Helene