Mille, 13 år
01. januar 0001
Jeg er bange for miste min tæthed med min nevø
Det fordi jeg er flyttet til plejefamilie og de er søde nok men altså jeg ee bange for miste min tæt hed med min nevø han er min bedste ven og min 1! Men er bange for at han ville glemme mig på en måde… han er 3 og ser ham ikke så tit mere

GirlTalks svar
Kære Mille,
Tak fordi du skriver ind til Pigetanker og deler. Det er megasejt! <3
Det lyder rigtig dejligt at du har fået en plejefamilie, som du synes godt om. Det tænker jeg må være rart for dig. Samtidig kan jeg godt forstå, at du kan blive bange for at miste tætheden til din nevø - som du bare elsker så højt! Det er i hvert fald meget tydeligt i dit brev <3
Jeg tænkte på, om du har delt dine tanker med din plejefamilie? Hvis ikke, så kunne det måske være rart for dig, at de kender til dine tanker om det. Måske de endda også kunne hjælpe dig, med at se din nevø lidt oftere, så I kan forblive rigtig tætte. Hvad tænker du om det?
Du kunne også sende din nevø nogle små gaver en gang i mellem, så han kan mærke at du tænker på ham. En anden mulighed er også at FaceTime - det ved jeg ikke om du har prøvet? Men det kan være en god måde at være i kontakt med familie og venner. Så kan man nemlig se hinanden mens man taler, hvilket kan hjælpe med at skabe følelsen af tæthed.
Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget og husk på, at du altid må skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for det <3
Kæmpe GirlTalk kram herfra!