Rebecca, 14 år
19. oktober 2023
Jeg har et crush på min bedste venindes storebror
Kære GirlTalk.
Jeg skriver ind fordi jeg er i et mega dilemma. Der er sket det at jeg har fået et mega crush på en af mine bedste veninders storebror.
Det skal lige siges at jeg er 14 og at han er 17 men det er ikke engang det værste. Vi bor lige ved siden af hindanden og jeg er tit hos min veninde hvor jeg så ser ham. Jeg bliver helt glad når jeg ser ham men han er også lige started i gymnasiet så jeg tænker meget over at der er nogle søde og smukke piger der. Vi har skrevet lidt over snap og jeg elsker det men håbede at han vil skrive noget mere. Jeg har ikke sagt det til hende men til nogle af mine andre veninder.
Jeg ved virklig ikke hvad jeg skal gøre og vil bare være sammen med ham hele tiden.
Kan i give mig et godt råd til hvordan jeg kan tale mere ham. Jeg er ikke nervøs for hvordan hun vil tage det jeg vil bare go with flow. Plzz hjælp en håbløs romantiker

GirlTalks svar
Kære Rebecca,
Hvor fedt at du skriver herinde, og at du tør at dele dine tanker! Tusind tak for det. Vi har alle brug for nogen at tale med, og jeg fornemmer at du sidder og har brug for nogle råd og ideer. Jeg vil forsøge at besvare dit brev på bedste vis! <3
Først og fremmest lyder det mega dejligt, at du har fundet en som du godt kan lide og dejligt at høre, at du bliver glad, når du ser ham. Men jeg kan også fornemme, at du er i tvivl om, hvorvidt kan finder andre piger interessante. Disse tanker kan jeg sagtens genkende, og jeg tænker faktisk også, at sådanne tanker er en naturlig del af det at være 'forelsker/ vild'' med nogen. Jeg tænker, at det netop kan komme af, at man finder nogen interessant, og har et stort ønske om, at det er gengældt! <3
Jeg tænker lige umiddelbart, at det jo er godt, at i allerede har snappet lidt- så skal man ikke starte helt fra ''scratch''. Du skriver at du ville ønske, at han skrev lidt mere- og den følelse kan jeg virkelig godt genkende. Jeg tænker på, at vi jo ikke kan gøre noget ved, hvordan han agerer lige nu, men har du overvejet selv at begynde at skrive lidt mere til ham og se hvad der sker? På den måde tager du også 'sagen i egne hænder' og kommer tættere på en afklaring om han også kunne have en interesse for dig :)
I forhold til din veninde, så er det svært for mig at sige hvad du skal gøre, da jeg ikke kender hende eller jer. Men måske kan du overveje, at hvis situationen var vendt om - altså at det var din veninde som havde et crush på din storebror, hvordan ville du så gerne have at hun fortalte det? Og ville du overhovedet vide det? Måske kan de tanker hjælpe dig på vej, så du kan finde ud af hvad du skal gøre <3
Jeg håber, at du finder mit svar brugbart! Du er også altid velkommen til at skrive med os på Chat eller SMS- dette kan du gøre, ved at gå ind på vores hjemmeside <3
Krydser fingre for dig!
Anna <3