Isabella, 15 år
17. april 2024
Skal jeg blive ved med at ødelægge mig selv for en fyr?
Hej jeg er mega vild med en dreng jeg mødte til en fest i sommerferien 2023. Der snakkede jeg ikke så meget med ham men jeg havde et godt øje til ham. Efterfølgende er han blevet en del af min vennegruppe der består af mig, min bedste veninde og 5 andre drenge. Vi har været til mange hyggedrukke sammen bare os. Men de sidste 3 gange har vi kysset og her sidst var han meget sammen med mig, kyssede med mig flere gange den aften og virkede interesseret da vi også i bilen på vej hjem holdte i hånd.
Han har altid været dårlig til at svare mig på snap og når jeg skriver til ham giver han ikke samme energi tilbage (typisk ham). Jeg skriver nu da jeg føler jeg ødelægger mig selv mere og mere da jeg virkelig er vild med ham og sidder bare og venter på han kommer løbene mod mig. Men samtidig er jeg ikke villig til at lade vær med at kysse ham når jeg virkelig godt vil ham plus kan ikke undgå ham da vi er i samme vennegruppe hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Hej Isabella<3
Tusind tak for at skrive ind til os! Hvor kan jeg bare godt forstå, du er fortvivlet om hvad du vil gøre med den her dreng.
Det lyder som nogle vildt svære følelser du sidder med - den her fornemmelse af at ødelægge sig selv, er en du slet ikke fortjener at gå rundt med. Jeg synes, det er så sejt, at du har reflekteret over det og lagt mærke til, hvad hans måde at svare på, gør ved dig. Det er en virkelig normal følelse at få, især hvis man oplever, at den man er vild med ikke giver ligeså meget tilbage, som man kunne have lyst til eller brug for - og det er da bare slet ikke rart at sidde tilbage med de følelser.
Dit brev får mig til at tænke over, om I har snakket om det her med, at I går og kysser? Og måske snakker om det på et tidspunkt, hvor I ikke har drukket? Det kan jo godt blive super forvirrende den slags flirteri, hvis ikke man har forventningsafstemt, hvad der ellers følger med i det. Jeg synes i hvert fald, det kunne være super modigt, hvis du turde at tage emnet op en dag, hvor du er sammen med ham.
Det er vigtigt for mig at sige, at det er HELT okay og normalt, at du også stadig har lyst til at gå og kysse med ham og er glad for det. Det kan være mega rart, hyggeligt og sjovt, at have en man kan gøre den slags med, og det skal man selvfølgelig også have lov til. Det skal bare ikke gå ud over, hvor godt du ellers har det. Nogle gange, hvis man gerne vil have meget af en person, men de kun vil give en lillebitte smule igen, kan det desværre være bedre at trække sig helt, for ens egen skyld, selvom det kan føles rigtig hårdt og uoverskueligt. Men så skal man bare minde sig selv om, at man gør det for at passe på sig selv <3
Jeg kan virkelig godt genkende de her følelser, som du sidder med. Det er nogle følelser som både jeg selv og mine veninder har haft og har snakket meget om. Det kan bare være så svært, at man har helt vildt meget lyst til en, men samtidig føles det ikke særlig gode for en eller er kolde over besked, når man så ikke er sammen. Min erfaring er, at det eneste, der kan lette bare lidt er at sætte dig selv og din glæde i første række. Måske du kun kan det ved at tage den svære samtale med fyren, for at få afklaret, hvad man faktisk kan forvente - altså hvorfor han tager så lang tid om at svare dig, eller om I skal blive ved med at kysse til festerne. Det kan jo være, at han har en god forklaring, som du bare ikke kende til endnu. Det gør det meget nemmere, når man ved, hvad man har at forvente. Det kan godt tage tid, både at finde det mod og så også blive enig med sig selv om hvad man skal sige, men det er virkelig det værd på lang sigt<3 Selv hvis hans svar skuffer, så har du i det mindste udvist en kæmpe respekt for dig selv og dit eget værd, og givet dig selv lov til og mulighed for at sætte ord på dine egne følelser og tanker.
Jeg håber virkelig på, at du kan bruge min besvarelse til noget<3 Hvis du har brug for at snakke dette, eller noget som helst andet igennem, kan du altid skrive ind til GirlTalks chat- og SMS-rådgivning, hvor vi ville være så glade for at sludre videre med dig<3
Kæmpe kram og støtte fra Agnes.