Sofie, 20 år
10. april 2024
Jeg vil udforske min seksualitet og samtidig respektere min kærestes grænser - hvad gør jeg?
Hej Brevkassen!
Jeg er en pige på 20 år, som har verdens sødeste kæreste. Jeg har været sammen med ham i ca 1.5 år, og vi er simpelthen meant to be!!
Mit dilemma er, at jeg ikke kun er tiltrukket af mænd, men også af kvinder! Dog er jeg kun følelsesmæssigt tiltrukket af mænd, men seksuelt tiltrukket af begge køn. Han er udemærket klar over det, og vi har en aftale om, at jeg gerne må kysse med piger, så længe det ikke er mere end dét. Men jeg har så meget lyst til at eksperimentere seksuelt med kvinder som jeg har gjort det med mænd inden ham. Han syntes ikke det ville være særlig fedt, hvis jeg lavede noget seksuelt med andre, heller ikke kvinder (Helt forståeligt tho).
Det er ikke noget jeg vil ofre mit forhold på at gøre, men jeg er bange for, at det bliver en uforløst lyst for mig resten af livet, hvis jeg aldrig prøver det af. Samtidigt regner jeg jo med at skulle være sammen med min kæreste resten af livet.
Jeg ser ofte lesbisk porno, og det gør en del, men det fjerner ikke den dér uforløste følelse og lyst til at prøve det af selv.
What to do?
Hilsen Sofie

GirlTalks svar
Kære Sofie,
Tusind tak for dit brev, det er så sejt at du skriver til os hos GirlTalk og deler dit dilemma - som jeg er helt sikker på, at du ikke er alene med ❤️
Først og fremmest skal du vide, at jeg synes det er rigtig sejt, at du har delt dine tanker med din kæreste, og at du er åben og ærlig omkring din seksualitet med ham. Det lyder nemlig til, at I har et rigtig dejligt forhold, hvor I gør jeres indsats for at forstå hinanden på trods af de udfordringer, der kan være der ❤️
Ud fra det du beskriver, lyder det at du både godt kunne tænke dig at udforske den side af din seksualitet, der gerne vil eksperimentere med piger, men også undvære at gøre noget der kunne såre din kæreste og/eller sætte jeres forhold på spil. Det synes jeg giver rigtig god mening, og jeg kan virkelig mærke fra dit brev, hvor meget du holder af ham og det, som I har sammen. Samtidig kan jeg også rigtig godt forstå, at du kan sidde tilbage med en form for uforløst følelse, hvor du kan være bange for at gå glip af noget ved ikke at udforske din seksualitet med andre piger.
Min erfaring er, at tit kan man have en følelse af at man kommer til at fortryde noget, hvis man ikke tager chancen "her og nu". Men i virkeligheden har jeg ofte oplevet at rigtig meget kan ændre sig med tiden, og det gælder også for hvad man godt kunne tænke sig at udforske i ens seksualitet. Jeg tænker nemlig, at det med, at du ikke kommer til at udforske din seksualitet med andre piger nu, ikke nødvendigvis betyder, at du kommer til at sidde med denne følelse resten af livet, eller at det er noget, som aldrig kommer til at ske ❤️ Har du selv overvejet, at din lyst kunne ændre sig med tiden, eller at din kæreste kunne skifte mening på et tidspunkt i takt med, at du fortsætter med at dele dine tanker med ham? Hvis du kan, så synes jeg, at du skulle blive ved med at snakke med din kæreste om, hvordan du har det omkring din seksualitet, og hvad du har lyst til, fordi både din og hans opfattelse kan ændre sig med tiden. Samtidig undgår du også at overskride din kærestes grænser.
Når det er sagt, synes jeg, at det kunne give mening at mærke efter hvad er vigtigst for dig på nuværende tidspunkt - og have i mente at alt kan ændre sig igen med tiden ❤️
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget refleksion og måske blive lidt mere afklaret omkring dit dilemma. Hvis du har brug for at tale mere om det, er du selvfølgelig også altid mere end velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning.
Held og lykke med fremtiden ❤️😊
De varmeste hilsner
Erica fra GirlTalk