Julie, 17 år
01. januar 0001
Føler mere jeg er hendes psykolog end hendes veninde
Hej brevkasse👋🏼
Jeg er lige startet på gymnasiet, og har fundet nogle rigtig søde mennesker i min klasse. Min gamle veninde (som jeg er mega tæt med!) er startet på samme gymnasie, og har det ikke særlig godt. Hun er faktisk begyndt at blive ret irriterende. Hver gang vi snakker handler det kun om hende. Derfor er der ikke så mange der gider hende, hvilket er lidt synd.
Her for nogle uger siden snakkede hun så med nogle af mine venner, og nu er hun bare sammen med os hele tiden.
Jeg kan mærke at det tager på mit overskud, og føler mere jeg er hendes psykolog end hendes veninde. Overvejer at droppe kontakten.
Skal jeg gøre det?

GirlTalks svar
Kære Julie <3
Tak for dit brev <3 Nogle gange kan det være lidt svært at navigere i et venskab, især hvis den ene går igennem en svær periode i sit liv, hvilket sker for de fleste mennesker fra tid til anden <3 Det lyder som om du har gjort dig mange gode overvejelser over dit venskab, og har brugt meget krudt på at være der for din veninde, hvor du oplever at være hendes "psykolog" <3 Jeg kan godt forstå, at det må være "irriterende", som du selv skriver, da meget kommer til at handle om hende <3 Det er selvfølgeligt også vigtigt at venskabet ikke kun går en vej, men også går begge veje, hvor I begge får lov til at fylde lige meget <3 Jeg kender ikke jeres venskab eller jeres historie, men ud fra det du skriver om at hun er en gammel veninde lyder det som om, at I kender hinanden ret godt <3 Det kan derfor være svært at føle, at man gerne vil give afkald på noget, når man samtidig ved, hvor godt et venskab har haft det sammen førhen <3 Det er ligeså vigtigt at holde fast i de gode minder og at minde sig selv om, hvad der gjorde jer venner til at starte med - måske er der noget du savner ved jeres venskab? <3
Hvad går hun igennem + husk på de gode ting ved venskabet
Evt noget du savner i venskabet + Mærk efter