Mirjam, 13 år
25. februar 2024
Kan man sove i bar overkrop med sine veninder?
Jeg har fået en ret ny veninde til fodbold. Vi har snakket om at prøve at sove sammen en weekend. Måske i forbindelse med en kamp. Vi snakkede så tilfældigt om hvad vi har på når vi sover. Det viste sig så at vi begge to bare sover i underbukser. Det grinede vi jo lidt af fordi vi jo lige havde snakket om at sove sammen.Jeg tror vi begge to tænker på om vi så stadig skal det når vi nu skal sove sammen? Jeg vil nok gerne og tror også gerne min veninde vil men tænker også på om man er gammel nok til at sove med bar overkrop med nogen når man kun er 13? Hvad tænker i?

GirlTalks svar
Kære Mirjam,
Tusind tak for dit brev. Det er godt du skriver ind til os, når der opstår en tvivl. Det lyder da mega dejligt, at du har fået en ny veninde til fodbold, og at I gerne vil prøve at sove sammen. Det er så hyggeligt at sove sammen med ens veninder<3
Hvor fint at I har snakket om hvad I sover i, da det godt kan gøres til en bekymring. Jeg forstår godt din tvivl, og det kan være svært at vide hvad der er det rigtige at gøre. Men her er det vigtigt at du følger din mavefornemmelse, og dine egne grænser, og sørger for at de ikke bliver overskredet. Derudover kunne en mulighed være at snakke med din mor, en søster, veninden eller en helt fjerde omkring hvad de synes der kunne være godt at gøre, hvis det vil føle dig mere tryg<3
Men det er helt bestemt ikke mærkeligt at sove i bar overkrop som 13 årig sammen, det er kun vigtigt at I gør hvad I begge er trygge ved<3
Jeg håber mit svar har givet dig ro i maven, og at I får en mega hyggelig oplevelse når I skal sove sammen<3
Kæmpe knus Matilde