Caroline , 13 år
12. januar 2024
Jeg har svært ved at tage i skole
Hej Girl talk ❤️
Jeg har haft det svært med at tage i skole hver dag på grund af jeg er blevet mobbet det er heldigvis ved at stoppe men jeg er bange for at de bliver ved med at mobbe mig jeg er altid blevet mobbet og der for er jeg bange for det bliver værre det er primært drengene der mobber men nogle af de tættere venner er også begyndt og kommentere på mit udseende men jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem. Og jeg ved heller ikke hvad jeg skal sige til mine forældre de har det svært nok i forvejen da de er lige blevet skilt.
Hvad kan jeg gøre for at det bliver bedre jeg håber i kan hjælpe

GirlTalks svar
Kære Caroline,
Hvor er jeg glad for, at du har skrevet herind og har været så modig at dele dine tanker med os. Det skal du være rigtig stolt af <3
Jeg er virkelig ked af det, som du har oplevet i skolen. Det er der ingen, der fortjener og det er aldrig okay at mobbe. Jeg kan godt forstå, at det har gjort dig nervøs at skulle tage i skole, når de har behandlet dig på den måde. Det er vigtigt for mig at fortælle dig, at du perfekt lige som du er, og du ikke må ændre dig på grund af dem. Jeg kunne forestille mig, at det er rigtig ubehageligt at gå rundt og være nervøs for, at de begynder at behandle dig på den måde igen.
Jeg kan godt forstå, at det er en rigtig svær situation at være i, og at det kan være svært at sige dem imod, men jeg synes, at det er rigtig vigtigt, at du fortæller dem, at det gør dig ked af det, når de behandler dig på den måde. Hvis de ikke lytter til dig og fortsætter, synes jeg, at du skal fortælle det til en voksen omkring dig, så du kan få den hjælp, som du fortjener. Det kan være at du kunne fortælle det til en lærer?
Jeg forstår godt, at det kan være svært at skulle fortælle dine forældre om det, når de har det svært efter deres skilsmisse, men jeg er sikker på, at de vil blive glade for, at du fortæller dem det, så de kan hjælpe dig. Det kan være nogle rigtig store tanker og følelser at gå med alene. Hvis du ikke er klar til at fortælle det til dine forældre, kan du også snakke med en voksen på skolen, som du er tryg ved. Jeg er sikker på, at de rigtig gerne vil hjælpe dig og støtte dig i, hvordan du bliver mere glad for at komme i skole. Som jeg skrev før, er det aldrig okay at behandle andre på den måde og det er altid okay at bede om hjælp fra andre <3
Jeg håber, at du får den hjælp, som du fortjener, og at de stopper helt med at behandle dig på den måde. Du må aldrig tvivle på, hvor meget du er værd! Du skal være lige den, som du er. Husk, at du altid må skrive herind på chat eller SMS, når du har brug for det. Vi er her for dig <3
Rigtig mange kram fra Mathilde