Den forvirrede pige, 14 år
01. januar 0001
Skal jeg finde ud af om han også er vild med mig eller skal jeg give slip?
Kære girltalk
Jeg er en pige på 14 år, som er blevet vild med en dreng fra klassen. Og jeg kan bare ikke finde ud af, om han kan lide mig. Især fordi jeg synes, at han sender mange blandede signaler.
Vi snapper sammen på Snapchat, men nogle gange virker det som om, at han lader vores streak løbe ud med vilje, og så sender han bare en snap en dag efter ud af det blå. Havde på et tispunkt også skrevet en besked til ham angående noget skolearbejde vi lavede sammen, og han svarede ikke.
Jeg tager ham også nogle gange i at kigge på mig, og vi får ofte en meget intens øjenkontakt, som kan vare i lang tid, indtil en af os kigger væk. Mine veninder har også sagt til mig, at han kigger på mig, når jeg ikke ser det.
Vi har det ofte sjovt sammen, og hygger os i hinandens selskab, men han er ofte ret opsat på at være bedre end mig, fx. i klassen, hvor han bare tager mine ord, og rækker sin hånd op og indover min hånd. Og han plejer for det meste at behandle mig godt, men her på det sidste, har han været meget efter mig, og sagt nogle lidt lede ting, hvilket overhovedet ikke ligner ham. Ved ikke hvorfor, at han gør det.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Skal jeg komme videre for at passe på mig selv, eller skal jeg finde ud af, om han kan lide mig tilbage?
Mvh
Den forvirrede pige

GirlTalks svar
Kære du,
Først og fremmest, tak fordi du skriver herind til os her på Girltalk. Hvor lyder det bare dejligt at du er vild med en person, det er en skøn følelse og kan give vilde sommerfugle i maven. Især den intense øjenkontakt lyder da helt magisk, og næsten som en romantisk film :)
Ud fra hvad du skriver kan jeg godt forstå at du er forvirret, især når han sender så blandede signaler. Det er svært at vide om han kan lide dig tilbage, men det lyder i hvert fald som om han synes du er en spændende person <3
I forhold til hvad du skal gøre, så ville jeg råde dig til at mærke efter hvad du selv har lyst til og hvad du føler er rarest for dig selv. Hvis du kan mærke at du faktisk ikke rigtig gider ham alligevel så ville jeg prøve at komme videre. Men hvis du til gengæld har svært ved at få ham ud af hovedet, og tænker meget på ham både derhjemme og når du er i skole, så ville det måske være meget rart at finde ud af om det er gengældt - Og det kan jo gøres på mange måder.
Jeg har førhen brugt veninder til at finde ud af om et crush er gengældt, og fået dem til at spørge ham eller hans venner lidt diskret om han er vild med en person. Så behøver man ikke selv at spørge, da det godt kan være lidt skræmmende. Det vigtigste er at du gør hvad du føler er bedst for dig selv <3
I forhold til det du skriver med, at han kan være led mod dig, så er det også nogle gange sådan, at "man togter dem man elsker", hvilket vil sige, at man godt kan "være efter" dem man synes er spændende. Så måske han er sådan, fordi han gerne vil mere i kontakt med dig. Med det sagt, er det jo stadig ubehageligt at han er efter dig, og hvis det fortsætter, er det også helt okay at sætte en grænse og sige fra <3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar, og så vil jeg ønske dig al held og lykke med det. Hvis du har brug for at tale mere om det, så kan du skrive til os i rådgivningen, som har åbent hver aften.
Knus Mathilde