Lena , 13 år
24. januar 2024
Jeg er vild med en dreng, men han er 5 år ældre end mig
Kære brevkasse.
Jeg er en pige på 13 år og der den her dreng jeg er ret vild med.
Da jeg startede til spejder i en alder af 9 år møde jeg han først gang. Og de kunne jeg bare mærke ham her må jeg bare lære og kende. Et år efter var vi så blevet leder sammen og har de dejligste 20 små unger ( selfølgelig ikke vores egen )
Når men vi har været på en masse lejer sammen hvor jeg selvfølgelig ikke har været så gammel og der han ligesom bare min tryghed kilde. Vi var jeg ligesom keder sammen så vi skulle også sove sammen hvor jeg første gang så ham i bar overkrop. Har gjort den nogen gange efter følgende. Hele natten kunne jeg ikke lade være med at tænke på ham. Og det var ligesom der jeg blev rigtig forelsket.
Sener ( i en alder af 11 ) var vi på lands lejer men en masse andre. Hvor vi hyggede og drillede hinanden for sjov os rigtig meget det har vi altid gjort sådan noget med at han tog min kasket og gik med den rasten af dage. Det hele endte med at jeg sad i hans skød under ren koncert resten af aften.
Vi havde bare en eller anden for for kemi.
Skal lige siges vi kender begge hinandens forældre. Og ses 3-4 timer hver mandag og nogle gange i weekenden.
Nå efter lejeren fik jeg hans snap og der lærte jeg ham sådan rigtig og kende ham. Han er bare den sødeste.
Så til mit rigtige problem der er 5 år mellem os. Syndes ikke det er et problem men ver gang jeg sakker om ham med mine veninder siger de bare at han er en klam gammel mand.
Jeg er meget moden af min alder var også en af de første fra min klasse der fik mens og prøvet at onanere og han er meget ( barnlig) af sin alder.
Han har et job og en bil. På hans job rejser væk ver vinter. I den periode kan jeg ikke tage mig sammen til anden end at tænke på ham.
Nu er jeg 13 og hved ikke om vi kan blive til noget eller er aldersgrænsen er stor og kan ham overhovedet lig mig
Plizzz hjælp kan ikke finde hoved og hale i noget længere

GirlTalks svar
Kære Lena,
Tak for dit brev! Det er virkelig sejt, at du skriver herind og deler dine tanker og følelser <3
Du skriver, at du er blevet vild med en dreng, som er 5 år ældre end dig, og du ikke ved, hvad du skal gøre med dine følelser for ham. Det lyder til, at du har mange tanker og følelser, som fylder lige nu, og du skal vide, at det er helt forståeligt at være forvirret, når man er vild med nogen. Det tror jeg rigtig mange kan kende. Det kan være forvirrende og følsomt at være vild med eller forelsket i nogen.
I forhold til jeres aldersforskel, så tænker jeg, at det er meget naturligt at være fascineret og draget af en, som er ældre end en selv og du skal i hvert fald ikke føle dig forkert for de følelser du har. Samtidig kan det med aldersforskel godt være svært, når man er ung, da man kan være meget forskellige steder i ens liv. Selvom du skriver, at du selv er moden og han er barnlig af sin alder, kan aldersforskel stadig være noget, som man kan blive nødt til at forholde sig til.
Jeg kan godt forstå, at det både er spændende og fascinerende at være forelsket, og man kan føle, at det aldrig vil gå over eller at man bliver nødt til at gøre noget ved alle de følelser, man har indeni. Men nogle gange kan kærlighed være kompliceret, og det er ikke altid, at man kan være sammen med den, som man er vild med, selvom man virkelig ville ønske det.
Jeg er også nødt til at fortælle dig at man i Danmark har en lovgivning, der hedder den seksuelle lavalder, som betyder at man som voksen ikke må have sex eller andre former for seksuel omgang med en person under 15 år. Da han er 18 år, bliver han forstået som en voksen i dansk lovgivning, og derfor må han ikke have et seksuelt forhold til en under 15 år. Jeg ved godt, at det kan virke voldsomt eller irriterende at denne lov bestemmer, men den er lavet i bedste mening til at passe på unge mennesker og børn under 15 år <3
Igen kan jeg rigtig godt forstå dine følelser i den her situation, og jeg forstår godt hvis det føles uretfærdigt at I ikke kan være sammen. Men jeg tænker at det er godt at lytte til dine veninder, for de ønsker bare at passe på dig i det hele, og du har ikke gjort noget forkert ved at have de her følelser for ham, men det kan desværre have alvorlige konsekvenser hvis I handler på dem, så længe du er under 15 år.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget - husk, at du altid er velkommen til at skrive ind til GirlTalk, hvis du har brug for at snakke <3
Kram herfra!