Rose, 13 år
21. januar 2024
Mit crushs bror kan lide mig
Hejsa. Jeg har et lille problem. Jeg kan godt lide den her dreng men jeg tror ikke at han kan lide mig, han går på min skole og jeg snapper også lidt med ham. Han har en bror som jeg engang kunne lide men jeg tror ikke at jeg kan lide ham længere. Jeg er i lidt af et dilemma fordi at jeg er bange for at broderen kan lide mig. Hvad skal jeg gøre??

GirlTalks svar
Kære Rose,
Tusinde tak for at dele dine tanker i dit brev til GirlTalk. Det er super modigt! Det lyder til at du står i en forvirrende situation og har brug for nogle råd.
Først og fremmest er det super dejligt, at du har fundet en du kan lide. Jeg tænker at det er en rigtig godt ting at I har snappet sammen og har et kendskab til hinanden. Det er selvfølgelig svært at sige hvorvidt han også kan lide dig. Er der måske nogen ting han siger eller gør som kunne tyde på at han også er vild med dig? Hvis du er meget i tvivl og ønsker en afklaring, kunne det være en mulighed at spørge ham lige ud om hvordan han har det.
Det er en meget normal oplevelse at være usikker i nye relationer og det ikke noget man skal være bange for. Efter mine egne erfaringer er det altid bedst at være ærlig, både overfor sig selv og den person man er eller ønsker at være i et form for forhold med.
Jeg synes det er så fint at du bekymre dig om broderens følelser (ham du engang kunne lide), det viser at du er et meget sødt og omsorgsfuldt menneske, der tænker på andres følelser. Det er virkelig gode kvaliteter at have som menneske. Hvis du har mod på det og selv føler at du har brug for det, kunne du eventuelt tage en snak med ham?
Til sidst synes jeg at det er vigtigt, at du mærker efter inde i dig selv, hvem du kan lide og hvordan du har det. På den måde bliver situationen ikke mere besværlig end den behøver. Jeg kan virkelig godt forstå du er splittet og forvirret. Det er vigtigt at huske, at følelser ikke er noget som skal forhastes og det er helt okay at tage den tid man har brug for <3
Jeg håber du kunne bruge mit svar til at finde rundt i denne forvirrende situation!
Husk du altid er velkommen til at skrive ind til os hos GirlTalk, både på Chat -eller SMS som findes på vores hjemmeside. Vi står altid klar til at hjælp med massere af råd og lyttende øre.
Ønsker alt godt for dig <3
Kærlige Hilsner
Amalie