Mary, 15 år
10. juli 2024
Jeg er meget forvirret over drenge, og om de overtænker og generelt bare tænker som piger?
Jeg ved ikke lige hvad jeg gør i den her situation men jeg er meget forvirret over drenge og om de overtænker og generelt bare tænker som piger? Men det her var vores samtale:
Så vi startede med at skrive for lidt tid siden over snap (pinligt, men ja) så var han lidt tør og jeg sendte billede også spurgte han om et igen efter sån 30 min så spurgte jeg om han var typen der spurgte om rb og mb (kan ikke lide typen) så blev han fornærmet også forklarede jeg hvf, så sagde han fair også prøvede jeg at sån prøve på ham resten af aftenen fordi han har lwk lidt dejlig og sød og bor på Vesterbro, også sagde han han var træt og skulle tidligt op næste morgen så derfor ville han skrive næste morgen men sent fordi han skulle på ferie så skrev han godnat sov godt og at han ville skrive næste dag. Dagen efter ( i dag) skrev han sån klokken 00.00 også skrev han “hey” og jeg skulle lige til at sende en snap hvor jeg ville skrive “godt du skrev” men ja så slettede jeg, så skrev han “sorry jeg ikke fik skrevet, jeg har nogle problemer med mig selv” så skrev jeg hvordan også sagde han “jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det men et godt tip kunne være at lade mig være for jeg ik andet end ukrudt”
Så var jeg sådan (der er nok noget galt med ham, måske mentalt så jeg kan måske hjælpe ham) så jeg spurgte sån “er du sikker?” Så skrev han “jaer det ender aldrig godt for mig” så skrev jeg “Ved godt du ik kender mig men altså hvis d noget du vil snak om så vil jeg godt lytte”
Men ja så var jeg sån “i forhold til hvad?” Så skrev han “Jeg har det ret svært med at tale om mine følelser, Men tusind tak for at ville lytte ellers” så skrev jeg “selvfølgelig altid, men er du okay?” Så var han sån “ikke helt, men det har jeg ikke været i et stykke tid, jeg har vænnet mig til det nu - undskyld” (like undskyld for hvad? Men jaja)
Så skrev jeg “Ej vil virkelig gerne hjælpe hvis du vil fortælle, men det helt fair hvis du ikke vil” så skrev han “jeg har ikke rigtig lyst men det er meget sødt af dig” så var jeg sån lidt ud af kontext for st hjælpe med at forstå: “Altså er det noget om dig eller dem rundt om dig?” Ogsp svarede jeg med “okay det så fair” han skrev så: “det en del.” Så jeg hjalp ved at skrive: “Seriøst du må åbne op når som helst du vil bare så du ved, jeg har også været igennem en del lort”
Så skrev han: “og Mary, Du har et godt hjerte og du vil altid hjælpe folk bliv ved med det”
Så skrev jeg “tak tak, ik gør noget du kommer til st fortryde” så skrev han: “nej da” så sagde jeg “godt så” (han likede den)
Så stoppede han med st skrive også spurgte jeg om jeg skulle ladevære med st skrive så skrev han bare: “det styrer du selv”
Så skrev jeg: “Hvis du ik gider så gør jeg da ik” også begyndt han på:
“Jeg syntes du for sød og flot og for god til mig - du er perfekt. Og det mener jeg, Jeg er sikker på at der er en anden derude der venter på dig”
Så skrev jeg: “men du kender mig ik? Tror du ik jeg tænker d samme om dig ogs” Så skrev han bare “jo”Også var jeg sån “er det komplimenter af dårlig samvittighed” (fordi han ville friendzone mig)
Nå men så blev han forvirret også så skrev jeg “lm, men forstår ik hvad er det du vil” Så skrev han det her: “Det jeg vil er bare at være venner, ikke mere eller mindre”
Det jeg bare gerne vil vide er hvad drenge tænker, hvorfor giver de mixed signals? Den anden dag var han super fin og gik all in men så ændrede han pludselig sin mening? Tak.
Kh Mary

GirlTalks svar
Hej Mary
Tusinde tak for dit gode brev og tak for din åbenhed<3 Først vil jeg lige skrive, at når jeg læser beskederne mellem dig og fyren, så lyder du som en virkelig dejlig og omsorgsfuld pige! Du skriver til sidst, at du ikke ved, hvad drenge tænker, og om de også overtænker. Jeg ville ønske, at jeg kunne svare dig på det, men det kan jeg desværre ikke. Jeg tror, at mange piger har tænkt det samme på et eller andet tidspunkt. Så jeg forstår virkelig godt dine tanker<3
Det er altid svært at gennemskue, hvordan en anden person har det, og hvad de tænker. Det er specielt ikke sjovt, når det er en, som man er interesseret i. Det er svært for mig at svare dig på, hvad du skal gøre. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du lytter til din egen mavefornemmelse og ser situationen an. Umiddelbart synes jeg, at du fortjener en, som kan give dig 100% af hans hjerte. Det lyder ikke til, at ham du snakker om, kan give dig det lige nu.
Omvendt synes jeg også, at det lyder som om, at ham drengen du skriver med selv har det rigtig svært lige nu. Og når man har det, kan det faktisk være rigtig svært både at vide, hvad man selv vil og også hvad man kan være for andre. Så i forhold til hvis han skriver til dig, at du har et godt hjerte og altid vil hjælpe folk, så tror jeg, at han mener det fuldt ud. Når han så også skriver, at I bare skal være venner og ikke mere eller mindre end det, så tror jeg også, at du bliver nødt til at respektere, at det er det, som han gerne vil <3
Det betyder ikke, at jeres forhold ikke kan udvikle sig på sigt. Men ud fra den samtale som I har haft, så tror jeg, at du skal prøve bare at være venner med ham, hvis du også gerne vil det selvfølgelig <3 Så kan han nemlig også få lov til at arbejde med sig selv og de ting, som han synes er svære.
Hvis du mærker efter, at du gerne vil være mere end venner, så kan du jo prøve at sætte lidt grænser for jeres relation. Det vil vi gerne hjælpe dig med her hos GirlTalk, så skriv ind til vores rådgivning, hvis det er noget, som du har brug for hjælp til <3
Det er virkelig svært at være i mixed signals, og man sender jo normalt mixed signals fordi man også selv er i tvivl om, hvad man føler. Det samme tror jeg, at drengen du skriver med er - altså han er i tvivl om, hvad han egentlig føler. Hvis du selv synes, at det bliver for meget eller for svært, at så synes jeg, at du skal sige det til ham. Det kan man sagtens gøre på en kærlig måde, hvor du også viser ham, hvor svært det faktisk er at have en relation til hinanden, når han ikke er tydelig omkring, hvordan han har det.
Men du skal i hvert fald bare huske at passe på dig selv, Mary <3 Du er både sød, omsorgsfuld og kærlig overfor andre mennesker. Det kan jeg mærke ud fra den måde, som du prøver at passe på drengen, som du skriver med. Men det er også bare vigtigt, at du passer på dig selv, og siger fra overfor ting, når de overskrider dine grænser. Jeg tror på dig!
Al held og lykke til dig og din relation. Jeg kunne desværre ikke give dig noget enkelt svar på, om fyre overtænker, men jeg håber alligevel, at mit brev har kunne hjælpe dig lidt.
Mange knus og kærlige tanker fra Katrine