Flora, 14 år
19. juni 2024
Jeg er jaloux på min bedste ven
Kære girltalk!
Jeg heder flora og jeg er mega jaloux på min bedste ven.. hun er den mest populære pige i klassen og alle drengene har et crush på hende. Det er ikke fordi jeg ikke er pæn fordi det er jeg. Jeg har nemlig også haft nogle kærester før. Men de kan stadivæk bedrer lide hende. Min første kæreste var kun kærester med mig fordi han ville gøre hende jaloux. Da det ikke virkede slog han op med mig. En uge senere var de 2 sammen.. Jeg hved godt at man ikke skal være jaloux men jeg kan ikke lade være. Og vær gang hun eller de slå op så spørger hun bare en anden og de siger altid ja. Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre fordi jeg ville bare ønske at jeg var hende nogle gange.
Farvel håber i kan hjælpe💗

GirlTalks svar
Hej Flora! <3
Mange tak for at skrive herind! Det er rigtig modigt af dig at reflektere over de følelser du har. Jeg tror der er rigtig mange, der kan genkende netop de følelser du sidder med <3 Det er helt naturligt for os mennesker at føle jalousi både i vores kærlighedsrelationer og i venskaber <3 Man kan hurtigt kommer til at beundre andre for det de har og den opmærksomhed de får, men det er vigtigt at huske, at de helt sikkert også døjer med noget selv <3 Man kan nemt glemme alle ens egne gode og unikke egenskaber <3 Det kan ligeså vel være, at din veninde går og drømmer om at være mere ligesom dig <3
Det er virkelig dejligt at høre, at du står så stærkt i dig selv <3 Det virker til, at du har et virkelig fint selvbillede. Det kan du være rigtig stolt af <3 Jeg kan virkelig godt forstå, at det kan være en svær følelse, hvis du føler dig overset, men jeg tror der er rigtig mange piger, som ville bytte opmærksomhed fra drenge for at have et godt selvbillede ligesom du har <3
Jeg synes at det lyder til at du har mærket godt efter i denne situation. Hvis jeg skal være helt ærligt synes jeg at både at din ekskærestes og din venindes opførsel lyder rigtig ærgerlig og umoden. Det kan sagtens være at det handler om nogle usikkerheder de selv har hver især. Det er vigtigt at huske på at det handler om dem og at du skal blive ved med at holde fast i dine principper og hvile i den du er <3
Jeg tror det vigtigt, at du måske taler med din veninde om, hvordan du har det <3 Det kan sagtens være at hun også har nogle ting hun gerne vil fortælle dig, eller at du måske kan få en bedre forståelse for hvorfor hun shopper rundt mellem forskellige fyre <3 Hvis hun er en veninde du værdsætter i dit liv tror jeg det er rigtig vigtigt, at I taler sammen om det <3
Husk at det ikke altid er en fordel at peake i folkeskolen <3 Livet er langt og der er massere muligheder for at træde ud af andres skygge senere i livet <3
Alt kærlighed herfra <3