Freja, 17 år
01. juli 2024
Jeg har aldrig følt mig tilpas lige meget, hvor jeg har været
Jeg har aldrig følt mig til pas ligemeget hvor jeg har været. Det har været hårdt at prøve i 17 år snart 18 at finde din plads og føle sig til pas blandt andre men ligemeget hvad jeg gjord var intet godt nok.. senere hen begyndte jeg at få opmærksom fra drenge jeg forstod intet. Var kun 14 ds jeg hade min første kæreste jeg husker intet fra den nat har fået tingene fortalt af mine venner fordi jeg var så fuld men tingene endte grimt han hade forsøgt på noget i mens jeg var Black out den er ikke nem at sluge den sidder i dig resten af livet men det hårde er det er sket flere gange med andre drenge.. kæmper hverdag om at kom videre ingen forstår hvor hårdt jeg kæmper mentalt hverdag. Ingen lytter. Og ingen snakker.

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tusind tak fordi du har skrevet ind, det er mega sejt! Det er virkelig godt du skriver ind og deler dine tanker, og det du har oplevet. For det kan være meget tungt at gå med alene, og det er der ingen der skal <3
Jeg kan godt forstå at du føler det kan være svært at finde sin plads i verden. Der sker mange ting og ændringer, især når man er ung. Jeg kender i hvert fald også selv følelsen af at ikke være sikker på, hvor man passer ind, eller om jeg er god nok. Jeg føler heldigvis at det bliver bedre, selvom det kan føles som det modsatte lige nu.
Det lyder som en ubehagelige oplevelse du har haft, og jeg er ked af at høre du har oplevet at dine grænser er blevet brudt flere gange. Det er ikke okay, og derfor vigtigt at få sagt højt, så endnu engang så sejt at du skriver her <3 Det lyder som om, at du gerne vil dele disse tanker med en anden, hvilket er en virkelig god ide. Og der er heldigvis mange muligheder for at finde støtte og en der lytter. Det kan være en god veninde eller en anden person der står dig nær. Men det er ikke altid man kan eller vil dele det med en man kender, hvilket også er helt okay! Derfor kan man f.eks. snakke med sin egen læge, som evt. kan hjælpe, og henvise til tilbud i dit område. Det lyder som om dine grænser er blevet overskredet, hvilket bestemt ikke lyder rart, og er noget der er vigtigt at få talt om. Udover at kontakte din læge, findes der også flere forskellige tilbud, og du er også altid velkommen til at skrive til os i GirlTalk, enten på SMS- eller i chatrådgivning. Så sidder vi klar til at lytte og skrive med dig, når tankerne kan fylde og tingene er svære <3
Husk at det ikke er dig, som har gjort noget forkert. Det er helt okay, at du ikke føler dig tilpas i din egen krop - det kan jeg godt forstå <3 Men du er både elsket, god nok og værdifuld. Jeg sender dig det allerstørste kram og håber, at du vil blive ved med at minde dig selv om det <3 Og ellers skal du bare skrive ind igen - så gør vi det <3
Tusind tak for dit skønne brev, Freja. Stort knus fra Mathilde <3