Mai, 13 år
21. juni 2024
Skal jeg bare tage det som det kommer, eller skal jeg bare blive enig med mig selv om, at vi bare er venner
Hejj
Jeg har mega meget i tvivl her de sidste halve år.
Fordi der er den her dreng som jeg har det ret godt med og hygger mig altid når vi er sammen.
Men jeg er begyndt at tænke lidt mere over det venskab vi har, fordi her sidst var ham hjemme hos mig fordi vi planlagde en vandretur, hvor min søster også var der hun skal ikke med men hun var der alligevel.
Da han så var gået spørge hun så om vi er kærester og jeg svarer at vi jo bare er gode venner. Fordi jeg ikke ville sige til hende at jeg faktisk synes han er vildt sød. Hvor hun sagde at hun synes bare at vi opførte os som kærester.
Nu er jeg så blevet i tvivl hvordan jeg endelig har det med ham.vi skal jo afsted på den der tur bare mig og ham om 2 uger ca. Men ved ikke rigtig hvordan det bliver fordi jeg har været så forvirret 😕
Vi har altid kendt hinanden og ses ret tit ( sådan 5 gange om ugen) og har nok også opført os som mere end venner lang tid nu. så tror bare det måske vil blive lidt mærkeligt hvis vi faktisk blev mere end venner.
Nu kommer vi til det jeg har tænkt mest over fordi han er 19 og jeg er 13.
Når jeg har snakket med venner om det har de bare været sådan tag det som det kommer, men hat endelig været ligeglad med at han er 6 år ældre end mig.
Ville endelig også selv være lige glad med alderen men fylder bare så meget fordi ikke vil have at folk ser ned på os bare for vi er ret unge og der er 6 års forskel.
Så hva synes i, skal jeg bare tage det som det kommer eller skal jeg bare blive enige med mig selv om at vi bare er venner og bliver ikke mere end det eller noget helt andet
Kh meget forvirret mai♥️

GirlTalks svar
Kære forvirrede Mai <3
Tak for dit fine brev. Jeg fik så varm en følelse i kroppen, da jeg læste det, fordi der var vildt mange af dine tanker omkring kærlighed og venskab, som jeg kunne spejle mig i. Det er jeg sikker på, at der er mange andre piger, der også kan, så derfor er det bare så godt, at du har skrevet herind!
Hvor lyder det bare dejligt, at der er en dreng, som du har det godt med, og som du hygger dig med. Det lyder som en virkelig dejlig relation, men det er også meget naturligt, at man begynder at tænke lidt mere over sin relation, som tiden går. Jeg tror, at det er meget sundt at gøre en gang imellem, så man også ved, hvordan det hele udvikler sig, og hvordan man måske selv ønsker, at det skal udvikle sig <3
Det lyder så dejligt med jeres vandretur, og det er også bare en god og aktiv måde at være på ferie. Der lærer man virkelig sig selv meget at kende. Jeg synes, at det er super godt, at I har kunne sidde sammen og planlægge turen - også så man er lidt mere enige om, hvad der skal ske. Ud fra hvad du skriver, så lyder det som om, at din søster har været ret nysgerrig på jeres relation, da I planlagde ferien. Og det har måske fået dig til at tænke ekstra meget over jeres relation. Jeg vil bare skynde mig at sige, at bare fordi hun synes, at det ligner, at I er kærester, så skal du altså ikke føle dig presset til noget. Så længe at du har det rart med ham drengen, så er alt fint. Og det er kun, hvis du selv har lyst til det, at jeres relation skal udvikle sig - ikke fordi din søster siger det.
Jeg kan godt forstå, at du pludselig kan tvivle lidt på, hvad du egentlig synes om ham, men jeg tænker umiddelbart, at jeres ferie sammen er den bedste måde at finde ud af det på. Der har i jo næsten 2 uger sammen til at få taget nogle gode snakke og udforske, hvad I hver især synes om jeres relation. Nogle gange kan det faktisk være nemmere at tage sådan nogle svære snakke, imens man går, fordi det ikke betyder at man skal tvinges til at se hinanden i øjnene eller man kan undgå din pinlige tavshed, hvis man ikke synes, at det er rart.
Jeg kan nemlig ikke komme med et enkelt svar på, om I skal udvikle jeres relation eller ej. Ud fra hvad du skriver, så lyder det som om, at den måske allerede er ved at udvikle sig lidt, også selvom det ville være underligt i starten, hvis I blev mere end venner. Du skriver selv, at I nok har opført jer mere end venner i lang tid, så jeres vandretur er nok den bedste måde at udforske mere af jeres relation sammen <3
Du skriver at det, som du har tænkt mest over, er aldersforskellen. Det kan jeg godt forstå, men hvor er jeg bare glad for, at du har kunne snakke med dine venner om det. Det lyder som om, at de har givet dig et godt råd i forhold til at tage tingene lidt, som de kommer. Det kan jo være, at du finder ud af, at I bare har en lille flirt, men faktisk er bedst som venner. Det kan også være, at du finder ud af, at I begge er begyndt at få lidt følelser for hinanden, og I så kan begynde at udvikle jeres relation endnu mere <3
Jeg kan godt forstå, hvis du tænker meget over, hvad andre folk vil tænke om jer og aldersforskellen. Men der er mit bedste råd, at du skal blive ved med at være ærlig og snakke med menneskerne omkring dig - det er du i hvert fald allerede super god til! Det kan være din søster, dine venner og dine forældre. Det er de mennesker, som du ser allermest, og derfor er det også dem, som nok er rarest for dig at snakke med det om. Du er også altid velkommen herinde hos GirlTalk i vores rådgivning, hvor vi kan snakke det hele igennem sammen.
Så længe du ikke føler, at du bliver presset ind i noget eller føler, at dine grænser bliver overskredet, så er alt godt. Og så er det bare bedst, hvis menneskene omkring dig ved, hvilke tanker og følelser du har <3 Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget. Skriv ind igen, hvis du har brug for det - hos os er du mere end velkommen, Mai <3 <3
De kærligste kram og hilsner fra Katrine