En meget forvirret pige, 12 år
03. juni 2024
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg kan lide min bedste ven
Jeg har et problem jeg kan ikke helt finde ud af om jeg kan lide min bedste ven (en dreng)
Altså vi har været venner i 2 år ca. Og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg kan lide ham eller om han kan lide mig. Altså vi sender hjerter til hinanden og vi skriver stort set hver dag at vi altid vil være der for hinanden og vi skriver bare sådan generelt hver dag til hinanden. Jeg synes han er ret sød men jeg ved ikke om jeg hat lyst til at være mere end venner for had nu hvis det ødelægger vores venskab?
Håber i kan hjælpe!
Og tak på forhånd.

GirlTalks svar
Kære dig <333
Tak fordi du skriver herind med det der fylder hos dig <333 Jeg vil gøre mit bedste for at komme med et godt svar på din problematik. Du skriver, at du er i tvivl om hvad du føler for din bedsteven og jeg er sikker på at der er mange der kan nikke genkendende til netop det! Derfor er det bare vildt godt at du skriver herind, så andre kan spejle sig i dine tanker.
Grænsen mellem kærlighed og venskab kan nogen gange være rigtig svær at se og mærke. Et langt og godt venskab kan nogen gange udvikle sig til en lang og god kærlighedsrelation, fordi man netop allerede har opbygget en tæt relation med den anden.
I forhold til din bekymring om at det måske kommer til at ødelægge jeres venskab, hvis du fortæller ham at du måske kan lide ham. Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men når man går efter kærligheden, så har man både alt at vinde og alt tabe, hvilket kan være rigtig skræmmende at stå over for alle mennesker og også dig <333
Nogen gange kan det være rart at vende sine tanker og følelser med nogle andre i stedet for at sidde med dem selv. Det kunne f.eks. være med nogen tæt på dig, som måske kender til dit venskab med den her dreng. Derigennem kan du måske også komme nærmere hvad du selv har lyst til og om du måske skal tage snakken med din bedsteven!<33
Det kan godt være skræmmende at tage første skridt i samtalen, når man selv er forvirret over hvad man føler. Det er helt naturligt at det kan være forvirrende og man kan blive i tvivl om man har lyst eller ej, men det vigtigste er at du mærker efter og lytter til hvad der er bedst for dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget og måske få mod på at opleve kærligheden, bevare et dejligt venskab eller begge dele. Skriv ind til os igen i rådgivningen, hvis du har brug for at vende flere tanker om dine følelser - de er meget velkomne her hos os <33
Mange kærlige hilsner
Hanna