Kira Søndergaard , 13 år
15. maj 2024
Hvorfor kan han ikke lide mig, når jeg kan lide ham?
Hej.
Det er som om at hver gang jeg kan lide en og han kan lide mig tilbage, kan jeg lige pludselig ikke lide ham. Altså han er stadig sød og jeg tror i virkeligheden det er fordi jeg er lidt nervøs/bange. Fx. lige nu har jeg noget med en, men nu skal vi være sammen her i morgen, og jeg bliver bare ved med at tænke om jeg alligevel overhovedet kan lide ham. Og jeg ved godt det lyder mega ondt, og han har jo heller ikke gjort noget galt. Jeg tror bare virkelig jeg er bange\nervøs. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej Kira,
Mange tak for dit brev. Hvor er det skønt og mega sejt du skriver ind om din problematik <3 Jeg er sikker på, at der er mange andre piger, som oplever det præcis samme som dig, og som kommer til at føle sig set i dit brev.
Det lyder rigtig hyggeligt, at du er begyndt at ses med en dreng. Jeg kan godt forstå, at det må være forvirrende ikke at være sikker på dine følelser over ham endnu. Du skal vide, at det er helt normalt ikke at være helt sikker på sine følelser med det samme, så det behøver du ikke stresse over.
Du skriver, at du har opdaget at det er lidt et mønster, at du ikke kan lide fyrene ligeså snart de viser, at de kan lide dig. Men samtidig er jeg også lidt nysgerrig på det du skriver med, at du indledende har startet med at kunne lide dem? Hvis du egentlig gerne vil dem, så kunne du måske prøve, at minde dig om de ting som du har kunne lide ved dem fra start af?
I hvert fald så synes jeg du skal huske, at du er ung, og det er helt normalt at være i tvivl om sine følelser. Der er ingen der har sagt, at i skal være kærester i morgen, så  ingen grund til at stresse det. Alt starter vel også med et venskab, så måske du bare lige skal lære ham at kende som en ven først <3
Jeg håber du kunne bruge rådene til noget. Hvis du har brug for, at vi snakker mere om, hvordan du har det, så er du altid velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen <3
Mange kram
Emma <3