Magorit, 13 år
19. maj 2024
Kan mit crush lide mig eller ej?
Hej jeg er en pige på 13 og er meget i tvivl om mit crush kan lide mig eller ej.
Det skal siges at jeg har spurgt ham om vi skal være kærester men at han sagde at han hellere vil være ældre men at han godt kunne lide mig på kæreste måden, men at vi skrev rigtig meget derefter og da jeg spurgte ham om det var irritene at jeg skrev så meget til ham sagde han at han godt kunne lide at jeg skrev.
Men efter noget tid stoppede vi med at skrive sammen og så pludselig en dag har han blokeret mig.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal føle, for det er som om at i weekenderne overbeviser jeg mig selv om at jeg ikke længere kan lide ham, men så snart jeg ser ham om mandagen "smelter" min viljestyre helt væk.
Jeg er rigtig meget sammen med ham i skole da vi er i samme vennegruppe (3 piger inklusive mig og 3 drenge).
Der går et rygte om at han har en kæreste uden for skolen, men jeg ved ikke om det er rigtigt.
Jeg har det som om han nogle gange hjælper mig og flirter med mig men jeg ved ikke om det bare er sådan han er, fx. for et par dage siden til idræt skulle vi samle bolde sammen, men jeg var den eneste der gjorde det (det var sådan nogle små bolde som nok var kastest 50 meter væk og der var nok 30+) da han lige pludselig kommer ud og hjælper mig og siger at han nok skal tage resten (han hjælper normalt ikke så meget i timerne). Så sent som i dag hjalp han mig også i tysk (vi sidder på samme bordrække) og hviskede svaret til mig.
Mine veninder kan ikke så godt lide ham og kalder ham tit lidt grimme ting og det gør mig lidt ked af det og vred, fordi de mener at han har "playet" mig.
Jeg føler også at folk forventer af mig at jeg skal være vred på ham for at sige nej til at være kærester, men jeg syntes bare at det er mærkeligt, hvorfor skulle jeg være vred på ham for ikke at gengælde mine følelser?
Jeg føler også at nogle af mine klassekammerater er virkelig barnlige nogen gange (5. og 6. klasse er slået sammen) fordi de jagter drengene, er voldige, bliver sure på hinanden over ingenting og prøver at skabe drama.
Der er fx. den her pige som har en virkelig sød, pæn kæreste som tydeligvis godt kan lide hende, men alligevel viser hun sig for drengene, især dem vi andre piger godt kan lide, også mit crush.
Hver gang jeg siger noget "sjovt" kopirerer hun det altid og råber det ud i klassen som om det var hende der sagde det og det irriterer mig grænseløst, fordi så er det hende som virker sjov og jeg ved godt at det lyder som om jeg er jaloux men det er altså virkelig irriterene.
Man kan slet ikke snakke med hende uden at hun skal råbe noget jeg lige har sagt ud over hele klassen.
Nu da hun og hendes ex så har slået op, begynder hun at spørge hendes bedstevens crush (som bedstevennen har haft mindst 1 år) om de skal være kærester og det får mig til at tvivle på om jeg kan stole på hende, fordi hun fortæller alt til hendes crush og jeg er bange for at hun måske siger noget om mine hemmeligheder til ham.
Vh. Magorit

GirlTalks svar
Hej Magorit
Tusind tak for at skrive til os, og dele dine tanker<3 Først og fremmest vil jeg gerne starte med at rose dig for dine gode overvejelser du nævner i brevet. Det virker til at du har gjort mange gode tanker og overvejelse omkring de forskellige situationer, mega sejt!<3
Jeg kan godt forstå din tvivl, om han kan lide dig eller ej for det virker til, at han sender mange forskellige signaler til dig. Jeg forstår også godt, at det er svært fra din side af, om du kan lide ham ordenligt eller ej, når du også får forskellige rygter af vide, og dine veninder ikke altid bakker op om ham. Jeg tænker at det er vigtigt, at du gør op med dig selv, om det er værd at "kæmpe" videre for at få ham, eller om I skal bare skal forblive venner<3<3 Nogle gange kan tankerne omkring hvor dejligt, og godt det hele kunne være overtage den oprigtige virkelighed, så man kan se sig blind på hvad man egentligt står overfor.
Hvis du har mod på det, og du føler at det vil kunne lette nogle af dine tanker, tænker jeg det vil være en god ide, at tage en snak med ham omkring jeres forhold og dine tanker. En løsning kunne også være at skrive et brev til ham, som han ikke behøves svare på, men så har du fået fortalt og lettet dine tanker<3<3 Hvis du har brug for hjælp til at formulere et brev eller har brug for at snakke med andre om, hvordan du kan sige, hvordan du har det på en ordentlig og præcis måde, så er du mere end velkommen til at række ud til os i rådgivningen. Der sidder vi klar hver aften til at snakke om stort og småt og dit problem vil vi super gerne hjælpe med!
I forhold til pigerne i din klasse, og hende du nævner, som oftest tager dine sjove ord, så forstår jeg godt din frustration omkring det. Jeg tænker ikke der er det store at gøre ved, at hun råber højere end du gør, da det ikke er noget man kan ændre på hende. Hvis du føler at hun ikke kan holde på dine hemmeligheder, så synes jeg helt bestemt, at du skal holde dine hemmeligheder for dig selv. Og hvis du synes, at noget som hun gør overskrider din grænse, så synes jeg enten, at du skal sige det til hende eller måske endda helt tage afstand fra hende. Det kan være, at det giver noget mere ro omkring dig så. Uanset hvad er det i hvert fald bare vigtigt, at du passer på dine egne grænser!
Husk at passe på dig selv, og lyt godt efter omkring hvad du har brug for både i forhold til dit crush og dine veninder! Du er mega sej, og fortjener alt det bedste<3<3
Kæmpe knus og hilsner Matilde